Behöver svar snabbt

Sv: Behöver svar snabbt

10 p tagna i LA (tror jag) och 20 p i msv b för att få starta msv a

Hmm ok vart kan man hitta fakta angående poängen, så att man vet hur mycket poäng man får osv? Har inte nya TR...

10 poäng tagna i LA på lägst regional tävling eller 5 felfria grundomgångar i LA på lägst regional tävling.

För MSVA krävs 20 poäng tagna i MSVB på lägst reg tävling.

Poängen hittar du i TR (jag tänker inte skriva upp tabellerna här). Har du inte TR är det dags att köpa alt låna.

Tack :bow:

Och du är helt säker på att det måste vara lägst regionalt?

Det måste var regional nivå.
Uppklassningspoäng får du enligt följande
L:B 7 5 4 3 2 1
L:A 9 7 6 5 4 3
MVS B 11 9 8 7 6 5

Elit & Nationella tävlingar ger "dubbla poäng".
Uppklassning ur L:C vid 10 poäng och ur L:B vid 50 poäng :bump:

Tack!
Är det där poängen för de olika placeringarna eller?

Men poängen måste man väl inte räkna själv, det står på ridsportsförbundets hemsida? De kommer ju upp där fom regionalt så man räknar inte poäng från lokala tävlingar eller?

man ska inte alltid lita på ridsportförbundets resultat rapportering. dom stämmer inte 100 jämt.. de bästa e väl att ha koll på sina poäng själv?? :confused:

du får ju bara poäng vid from reg. och uppåt. ej i lokal!

Det som står på ridsport stämmer som sagt inte alltid och det tar tid för dom att uppdatera. Men det är inte så svårt att hålla reda på sina egna poäng.

Ja, placeringarna måste vara på regional, nationell eller elit. Visserligen får inte LA förekomma på lägre, men för ett tag sedan var det någon här som trodde att det gick bra att kvala om man hade nollat/placerat sig på klubb-/inbjudningstävlingar, så därför skrev jag det som en förtydligande.

Ok, då sparar jag tabellen som map skrev, tack så mycket :bow: :banana:

har en lite off topic fråga om man har kvalat up ur tex LB med sin ponny får då min syster tävla LD LC med han?? eller måste hon oxå hålla sig på dom högre höjderna??

Det är specialregler när det gäller syskon som tävlar samma ponny, då följer uppklassningspoängen ekipaget istället för ponnyn, så svaret är ja på din fråga, hon kan tävla LD LC trots att han är uppklassad med dig. Kvalpoäng följer ekipaget oavsett släktband.

de e bra det gäller egentligen inte mig utan mina kompisar som jag hjälper (har tyvärr :devil: inga egna syskon) som skall börja tävla samma ponny nu och den ena (yngsta) skall börja tävla högre nu så det kan vara bra att veta innan dom ger sig ut och tävlar hur reglerna är.

aaa...men man behöver la inte kvala nåt i lokal om man vill gå från.. tex. LC till LD?? :banana:

map skrev:
Nytt från och med 2003 uppklassning ur L:C vid 10 poäng.TR 1 moment 132:8 sid 24

I TR I som gäller from 1 januari 2003 står följande:
Mom 132:8
"Ponny är uppklassad ur Lätt D och Lätt C i hoppning och i dressyr vid 20 poäng tagna på Regional tävling eller högre. Ponny är uppklassad ur Lokala tävlingar i dressyr och hoppning vid tagna 50 poäng."

Därimot var det 10 poäng som gällde innan 2003, men numera är det jag skrivit ovan.

EnTjej skrev:
aaa...men man behöver la inte kvala nåt i lokal om man vill gå från.. tex. LC till LD?? :banana:

LD är den lättaste klassen, LC den näst lättaste... Men nej, du behöver inte kvala då. Upp till LA kan man rida utan att behöva kvala, det är först till MSVB man behöver kvala.

Poängen följer inte alltid ekipaget.
SYSKON (med syskon menas att man bor i familjelika förhållanden, jag tolkar detta som att man bor på samma adress) får tävla LC på uppklassad ponny, men en kompis till dig får inte göra det. Uppklassningspoängen följer alltid ponnyn (utom vad syskon då), men kvalpoängen följer ekipaget. Detta är jag 99% säker på.

Lektionsponny/-häst följer däremot alltid poängen ekipaget. Det är jag 100% säker på. ;)

Senast ändrad:

Hmm verkar krångligt det där :confused:

Ååh vill ha nya TR så jag kan kolla :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Snurrfia
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?