Behöver råd

coolia

Trådstartare
Det har precis flyttat in en ny grannfamilj bredvid mig. De har tre barn, en precis nyfödd och två på 1 och 3 år ca. Och barnen är panikslagna av rädsla för min lilla hund. Jag har honom givetvis alltid kopplad och han får inte gå fram till barnen. Men eftersom mamman precis har fått barn så är hon ute jämt! Det största barnet håller på och lär sig att cykla så familjen är utomhus hela dagarna. Gången utanför mitt hem är smal och det är där som de ständigt befinner sig nu när barnet ska cykla. Nu drar jag mig för att gå utomhus när de står och blockerar gångbanan eftersom barnen blir så rädda. Det är skitjobbigt rent ut sagt. Barnen skriker och mamman med och jag bara försöker komma förbi så snabbt som möjligt. Jag har erbjudit dem att hälsa på hunden, han är snäll! Men det verkars som om det är en total hundfobi med tanke på ur starkt de reagerar. Mamman står mest och ler lite fånigt och säjer inget. Ursvårt när rädslan tycks så stark. Vad sjutton gör man? Jag börjar själv bli uppjagad varenda gång som jag måste gå förbi dem nu och det håller ju inte.

Hunden skäller inte och han är som sagt liten.

Sv: Behöver råd

Hade det gällt mig så hade jag fortsatt att gå där jag brukar även om de skulle råka befinna sig på samma väg. De vet om att det bor en hund där och är de så paniskt rädda så kan de gå iväg en bit och cykelträna ungen, de behöver inte göra det precis utanför där du/ni bor.

Du har gjort vad du har kunnat (erbjudit dig att dom får hälsa) och resten är upp till dom, du har all rätt i världen att gå ut med din hund framför allt då den inte gör något mot familjen.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 076
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 838
Senast: Zaria
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 953
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund En vän till mig har fått nya grannar, de har två stycken rottweilers. De här hundarna hålls under större delen av dagen ute på...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka