Det har precis flyttat in en ny grannfamilj bredvid mig. De har tre barn, en precis nyfödd och två på 1 och 3 år ca. Och barnen är panikslagna av rädsla för min lilla hund. Jag har honom givetvis alltid kopplad och han får inte gå fram till barnen. Men eftersom mamman precis har fått barn så är hon ute jämt! Det största barnet håller på och lär sig att cykla så familjen är utomhus hela dagarna. Gången utanför mitt hem är smal och det är där som de ständigt befinner sig nu när barnet ska cykla. Nu drar jag mig för att gå utomhus när de står och blockerar gångbanan eftersom barnen blir så rädda. Det är skitjobbigt rent ut sagt. Barnen skriker och mamman med och jag bara försöker komma förbi så snabbt som möjligt. Jag har erbjudit dem att hälsa på hunden, han är snäll! Men det verkars som om det är en total hundfobi med tanke på ur starkt de reagerar. Mamman står mest och ler lite fånigt och säjer inget. Ursvårt när rädslan tycks så stark. Vad sjutton gör man? Jag börjar själv bli uppjagad varenda gång som jag måste gå förbi dem nu och det håller ju inte.
Hunden skäller inte och han är som sagt liten.
Hunden skäller inte och han är som sagt liten.