Behöver min ponny klassas ner?

F

foxtrot

Min ponny har gått LB hoppning och LA dressyr men sin förra ägare, han är 16 år o har inte tävlat på snart ett år. Jag har aldrig tävlat förut och ska vara med i Gota cupen i hoppning som går i LD och div. III dressyr som ju går i LC . Så nu har jag en liten fråga, kan jag starta endå? det är ju inte med samma ryttare som när han tävlade LB/LA?
Tacksam för svar

Sv: Behöver min ponny klassas ner?

Har han ej blivit uppklassad så behöver du ju inte klassa ner..
Eller har han det?

Jag är helt grön vad det gäller sånthär, mina föräldrar kan inget och jag vet inte speciellt mkt om just det där med tävlingar o så. Om han har blivit uppklassad vet jag inte men dom säjer att en häst som placerat sej i LB inte får vara med i Gota cupen o då var min fråga om det gäller även med ny ryttare?

Det är just det att min häst inte får starta eftersom han är placerad i LB men jag vet inte om det gäller med ny ryttare. Gota cupen är en cup som bara går i LD eftersom den är tillför "tävlings nybörjare"

jo, jag förstår det - därför ska du kontakta arrangören och fråga vad som gäller med ny ryttare, du kanske kan få dispens el liknande.

Har ponnyn tagit poäng på regionala/nationella tävlingar? Hur många, i vilka klasser och när i så fall?

Det brukar vara ekipaget som blir uppklassat. Jag tror att du får tävla i detta. Vi har en "cup" i halland som heter agria och här får man inte vara med om ekipaget har en placering eller fler i L:b och uppåt. Jag får alltså inte vara med me diva( min ponny) men jag kan starta den cupen med min kompis ponny om jag vill. Så det borde ju vara fritt fram. Men ring och hör så vet du säkert;)

vid ägarbyte sker nedklassning automatiskt om häster är uppklassad.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka