Behöver man ta med grönt kort?

Fenestra

Trådstartare
2011 så kommer det inte sändas ut ngr gröna kort längre utan allt registreras i Tdb.
Jag undrar om man då behöver ta med sitt kort till tävlingsplats fortsättningsvis om man tagit det tidigare?
Eller om alla kommer ha sina i databasen och att det är ett krav för att få ut sin licens?

Sv: Behöver man ta med grönt kort?

2011 så kommer det inte sändas ut ngr gröna kort längre utan allt registreras i Tdb.
Jag undrar om man då behöver ta med sitt kort till tävlingsplats fortsättningsvis om man tagit det tidigare?
Eller om alla kommer ha sina i databasen och att det är ett krav för att få ut sin licens?

Asch då, postade först i fel forum och här såg jag att det fanns en "grön tråd":D
ber om ursäkt och kanske kan man få svar i andra tråden om ni vill ta bort denna?

Det ska ligga reggat i TDB och är således ett krav för att licens ska kunna ställas ut :laugh:

Underbart! Tog mitt för längesedan och har nu förlagt det i alla flyttar vi gjort. Känns kymigt att ev behöva ta om det. Då får man bara hoppas att det finns i registreret. Tog det för typ 18 år sedan.

Finns det av någon anledning inte reggat så borde du kunna kontakta det distrikt där du tog kortet? Jag vet inte exakt hur man ska göra men jag kan tänka mig att de då kan "godkänna" i TDB att du har ett grönt kort.

Aha, ja den föreningen jag tog det hos finns inte ens kvar. men om jag ansöker om licens nu via tdb så borde jag få veta om det är som det ska isf?
Annars får jag väl inte licensen?

Men distriktet finns väl ändå kvar?! ;)
Jag antar att licensen inte godkänns om grönt kort inte finns reggat. Någon licensbricka får du ju inte ut oavsett men är det inte OK står det väl som icke godkänt i TDB gissar jag.

Kan berätta att det löste sig så väl att jag beställde licens på tdb och grönt kort fanns inlagt hos dem:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Derivata
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 329
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar