Behöver man 'stoppa om' en sadel m latexpaneler?

Lilla_Gubben

Trådstartare
Eller håller den formen för evigt?

Jag har köpt en begagnad prestige-sadel som har latexpaneler? Kan vara inbillning, men jag upplever att den ena sidan är marginellt högre än den andra, jag har kontaktat åf i mitt område, men inte fått svar ännu, så jag passar på att lägga ut frågan här också :)

Sv: Behöver man 'stoppa om' en sadel m latexpaneler?

Om jag inte har helt fel för mig så går de inte att stoppa om, däremot går panelerna att byta ut.

Sv: Behöver man 'stoppa om' en sadel m latexpaneler?

Man byter ut hela panelerna, de ligger så att säga i ett stycke inuti bossorna så det är bara att ut med de gamla och i med nya. Skiljer lite i pris på olika märken men de jag säkert vet vad det kostade gick på runt 2000:- för nya paneler inkl jobbet att byta vilket ju är ungefär vad man får slanta upp med med för en total omstoppning med ny ull och panelerna håller längre än ull och är mest just om någon häst eller ryttare varit väldigt sne som de behöver bytas.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 815
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
2 959
Senast: HannaZ
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka