Mår han dåligt och har alla problem du rabblar upp så är han upptagen med sig själv och tänker inte på dig därför han har fullt upp med sitt.
Hur han känner för dig när han mår bra kan ingen annan än ni två veta.
Frågan är ju mer om du ska lägga all den här tiden på att vänta särskilt med tanke på att ni bor så långt ifrån varandra?
Jag hade kunnat vänta, om jag visste hur läget var. Men då måste han ju kommunicera det.
Jag har funderat i de banorna med psykisk ohälsa mycket. Vi sågs sista gången i April sen var han tvungen att jobba. Då kände han att det kanske var en grej mycket. Jag ville också ha lite svar på vad han tyckte och hur prioriteringarna var. Han blev pressad, och då var jag inte speciellt ”tuff” men hade glömt emojis så framstod visst som arg.
Han drog en massa filosofier han hade att man inte kunde forma livet efter nån annan och han hade lagt så mycket på tidigare förhållanden så fokus nu var att jobba och betala av lån mm. Han hade inte råd att låta nån annan gå före hans ambitioner och han önskade han gjort det innan. Och att när väl relationer tar slut är allt borta, som att de aldrig funnits och allt man investerat i den är borta… andra sidan myntet var då att han tyckte så mycket om mig. Men kunde inte flytta så han hade svårt att se hur det kunde bli en klassisk relation men ville fortsätta ses.
Han var också mycket mycket tröttare, han hade ingen energi. Förklarade det att det var som att springa ett maraton, han fokuserade bara på andningen, att orka. Och han orkade inte kommunicera eller vara så social. Försökte visa förståelse. Men det gjorde ont.
I Juni minskade kontakten ytterligare, han orkade inte vara social bara. Vi har väl haft lite diskussioner, var då han sa att jag inte skulle förvänta mig mer än det vi hade. Men han var tydlig med att vi skulle ses och att han efter sommaren skulle försöka komma varje månad. Han blev också arg för att jag sa att jag inte ville ha mer diskussioner, att jag mådde skit av det. Sen var det väldigt gulligt allting. Efter det 1-2 medelanden i veckan. Men glada meddelanden som alltid slutar mitt i kommunikationen. Han är garanterat så trött som han säger.
Han är även lite smått autistisk, kanske inte uppfyller en hel diagnos… men han drar åt det hållet. Lite svårt med sociala samspelet, att förstå andra, Alltid rationell, har intressen som upptar allt (såsom båten), svårt att hantera stress..,dessutom ganska svart/vit. Bestämmer han sig för något är det så.
Jag har häcken full att sysselsätta mig med, men denna ångesten är svår. Nu blev det långt. Men jag har haft många tankar gällande hur mycket hans psykiska hälsa har med saken att göra. Han skulle likaväl kunna tänkt att ”snart går jag på semester och då tar jag tag i detta”