Behöver lite råd

L

leva11

Jag behöver lite råd och hjälp
jag har en dotter som är 13år och hon har nu för ett tag sedan träffat en kille som är 14år,
Första gången hon va hos han så hadde hon tjuvrökt men det har vi pratat i genom jag kan inget mer en försöka lita på hon.

Andra gången så va skolan på resa och även killens klass va med men tältade inte på samma plats utan en mil i mellan dom och då visades det att dom hadde smygträffats på natten han hadde gått fram och till baka =2mil,
Då blev jag arg och menade tar inte skolan ansvar att ungarna drar i från lägren men jag karnse överdriver jag vet inte.

Nu i dag har hon åkt till sin kille efter skolan och ska sova över där till i morrgon och komma hem från skolan hon lovade att höra av sig,

Nu är klockan 21:41 och inget sms och min styvdotter säjer att det är knappt täckning på telefonen där han bor jag håller på bli ett nerv vrak karnse överdriver men jag vet inte.
Anledningen att hon sover över är för hon tyckte så slapp jag åka och hämta henne vi har långt dit 4mil enkel resa så oki då tänkte jag,
Men det käns fel jag känner ju inte ens killens mamma.

Jag vill bara kolla med dig som läser detta och har barn och förstår hur det kan vara att ha en tonåring

Jag funderar på att det karnse är dumt eller tidigt att låta sitt barn sova borta på veckan ?
Min dotter har ljugit för mig en gång men jag måste lita på hon.

jag har ingen vän som har barn i den här åldern och kan inte rådgöra med någon

Du karnse tycker det här är löjligt men man är ju orolig fast min styvdotter säjer att det ej fins någon täckning där

Sv: Behöver lite råd

då visades det att dom hadde smygträffats på natten han hadde gått fram och till baka =2mil,
Då blev jag arg och menade tar inte skolan ansvar att ungarna drar i från lägren men jag karnse överdriver jag vet inte.

Lärarna kan ju inte sitta vakna hela natten och vakta så att ingen rymmer.

Killen verkar i alla fall vara ordentligt kär!:D

Nu i dag har hon åkt till sin kille efter skolan och ska sova över där till i morrgon och komma hem från skolan hon lovade att höra av sig,

Jag tycker det är lite tidigt att som 13-åring sova över hos pojkvännen. Särskilt vardagar.

Men det käns fel jag känner ju inte ens killens mamma.

Ring henne! Det blir nog enklare för er båda om ni kommer överens om vilka regler ni ska ha för era små turturduvor.

Har du inte pratat med hans föräldrar om det är okey att hon kommer dit efter skolan och äter där och även sover över?

Tycker de var gulligt att dom traska 2 mil i skogen, men konstigt att ingen reagera på att de försvann.

Min son är ju bara 2 år, men det är inte så himla länge sen jag själv var 13-14 år (försöker jag intala mig...) och jag skulle inte acceptera övernattning när det är skoldag dagen efter. Oavsett om det är hos en kompis eller en flick/pojkvän. Sex vill man väl inte att dom ska ha, men de har de ändå om de vill och var som helst och när som helst ;)

*KL*
Jag skulle kunna tycka att det är ok att sova över hos pojkvän om man är 13, men det skulle förutsätta att jag själv hade lärt känna killen åtminstone hyfsat och helst också träffat föräldrarna.

Har du inte pratat med hans föräldrar om det är okey att hon kommer dit efter skolan och äter där och även sover över?

Tycker de var gulligt att dom traska 2 mil i skogen, men konstigt att ingen reagera på att de försvann.

Min son är ju bara 2 år, men det är inte så himla länge sen jag själv var 13-14 år (försöker jag intala mig...) och jag skulle inte acceptera övernattning när det är skoldag dagen efter. Oavsett om det är hos en kompis eller en flick/pojkvän. Sex vill man väl inte att dom ska ha, men de har de ändå om de vill och var som helst och när som helst ;)

Jag har inte pratat med hans mamma som ungarna hade frågat hon om det va oki så va det de, men det kändes fel att jag inte har det,Ja ang skolan där så hadde ju killen gått till det stället där min dotters klass va så hon hadde inte gått därifrån det va han som hadde gått i från son klass,min dotters lärare hadde sett killen på slutet och han hadde skrattat åt killen för han hadde gått så långt och sakt åt han att nu får du gå till baka.
ja det här med att sova borta på vardagarna har hon gjort för killen spelar fotboll på lördagen oftast och då hinner dom inte träffas men jag vet inte

lite lurigt sånt här hur mkt man ska släppa dom

*KL*
Jag skulle kunna tycka att det är ok att sova över hos pojkvän om man är 13, men det skulle förutsätta att jag själv hade lärt känna killen åtminstone hyfsat och helst också träffat föräldrarna.

Ja vissa tycker det är oki och visa inte och jag får beslutångest om det hur jag ska göra,

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej, Jag har en blandrastik (boxer/doberman/amstaff/Grand Danois) som är född 2013-11-15. Hon har under hela sin livstid varit stressad...
2
Svar
23
· Visningar
1 995
Senast: Pigan
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 854
Senast: Mitten
·
J
  • Låst
Övr. Barn jag har två under bara barn 10år och en som är 12år,jag har varitt tillsammans med min sambo i 9år och varitt lycklig, Nu har hans...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
12 994
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar