Behöver lite råd nu genast!

M

MarreS

Jag är en tjej pa 19år och bor tillsammans med min pojkvän i en 3rums lägenhet 46kvm och vi vill skaffa en cairnterrier. Jag börjar jobba nästa månad efter en arbetsskada och min pojkvän går i skolan ca. 4 timmar per dag. Vi har en katt som är inomhus mestadels när vi är ute men vi behöver veta vad andra säger, Är en 3a på 46kvm+ bottenvåning med egen trädgård och 100 hektar med fält bredvid lägenheten för liten för 2 djur? Vår katt är väldigt liten ras så hon tar knappt någon plats och en cairn terrier blir inte alls så stor. Vad anser ni? Kan vi ha 2 djur i vår lägenhet, Min kusin har 2 Laikor på en 2a(33kvm) och de funkar utmärkt...

Sv: Behöver lite råd nu genast!

Jag kan bara svara för mig själv. Och jag bor i en liten ett med en katt och en dobermann utan trädgård. Går utmärkt. Jag tycker inte att min lägenhet e för liten.

En trea på 46kvm? Vår lilla, lilla tvåa var på 48kvm. Fält på 100 hektar? Vet du hur stor en ha är?
Tror det har blivit lite galet....

Vi hade hund o katt i vår tvåa på 60kvm utan tomt, ingaproblem. Fast självklart trivs dem bättre nu när vi bor i hus med tomt :-)

Vårt fält utanför huset är 60 ha, tillsammans med fältet bredvid (en traktorväg separerar dem) har vi fält utanför på 100 ha. Så det går;)

*kl*
Jag levde med brukshund i ett pyttelitet studentrum så såklart det går! Se bara till att hunden har det bra under tiden:)

jag bor i tyskland där rummen är mindre men samtidigt fler haha :) Och jo jag vet att 100 hektar later helgalet men det är vad bonden bredvid sa att han hade när jag fragade honom.

Det är inga problem med storleken! Motionerar och aktiverar gör man ju till största delen utomhus så hemmets storlek har mindre betydelse.

(Tänk bara på att en valp inte kan vara ensam så länge i början).

Jag har bott med två bcs i en etta på 42 kvm, motion o vallning sysslade vi med utomhus.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka