Behöver läsa på om olika hingstar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 735

cela

Trådstartare
Eftersom jag haft ett uppehåll under några år med hästar /ridning har jag märkt att jag inte alls hänger med vad det gäller olika hingstar.:o Jag skulle nu gärna vilja känna mig lite mer påläst i ämnet och undrar då om ni har ngt bra tips för att komma igång. Har inte läst en hingstkatalog sedan 1991 då jag betäckte mitt sto, på den tiden var det (vad jag minns) inte alls så många utländska hingstar som fanns tillgängliga. Så, hur ska jag gå tillväga för att få den info jag söker? Alltså info om hingstar verksamma inom hbl-aveln, såväl hopp-dressyr, svenska-utländska. Någon som orkar förklara?

Sv: Behöver läsa på om olika hingstar!

Ta och köp dig årets hingstkatalog till att börja med. Där finns en del att plugga in.. ;)

Sv: Behöver läsa på om olika hingstar!

Årets hingstkatalog,där har du alla tillgängliga hingstar,både svenska o importsemin..
Sen kan du gå in på www.asvh.se och titta på bilder från årets godkända hingstar med bedömning osv. tror även förra årets finns med där...
Du har ju även http://flyinge.se/ där kan du läsa om deras hingstar.
Lycka till.;)

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 277
Senast: Habina
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 985
Senast: supercassie
·
Avel Jag hittade en intressant arteikel som känns väldigt aktuell när vi använder oss av så mycket utländska hingstar. Citat från SLU...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: clownen
·
Trav Köpte en finsk häst/trav/avelstidning häromdagen och där fanns en hingst-till-avel-annons med Zoogin. Han lovordades (givetvis) som mkt...
Svar
12
· Visningar
2 427
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka