behöver inspriration, folkskor...

A

APT

Vad har ni för skor när ni håller på med hästarna, jag ska nämligen uppdatera mig från mina jodphurs och chaps till ett par smidiga stallskor nu när jag klampar runt i skogen och i leriga hagar mer än jag gjorde på min ridskoletid...

Jag söker alltså efter ett par skor som funkar bra till islandsridbyxor (har fått ett par av pappa), är smidiga, sitter kvar på foten och inte kostar skjortan men som håller hyfsad kvalité...

Så vad har ni? Även skor som inte passar in med mina kriterier är intresanta att se, smått sko tokig....

Sv: behöver inspriration, folkskor...

Mountainhorse kör vi med, olika varianter. Har just nu det grövre, höga läderkängorna (Mountainrider II) som jag trivs jättebra med. Sambon kör jodphursdojjorna Protective Jodphur och är nu inne på andra paret. Muckers som tål mera vatten på hösten.

Är också inne på mitt andra par Mountinhorse protective jodpuhr:banana:

de är ursköna att gå i och smidiga att ta av och på!

Graninge, håller i både vått och torrt. Den nya modellen är dessutom mera ridvänlig, detta förutsätter förstås att vi inte pratar om tävling utan mer till vardags.

Jag har ett par bruna Mountainhorse ridskor.

Har alltid andvänt deras ridskor och tycker de är sköna, tyvärr har de nu gått sönder lite och jag arbetar min unghäst mycket från marken i sandvolten, då väller det in sand i skorna och jag avskyr verkligen att få sand & småsten i skorna - Blir grusigt mellan tårna!

Så jag behöver vekligen nya! /Linda

Jag tycker att Blundstone? är de bästa, håller i alla väder och är utmärkta promenadskor. Har haft mina i 6 år och nu först har det blivit slitna:)

Året runt funkar vandrarkängor av Goretex. De är ganska dyra men värda sitt pris tycker jag. På vinter med varma sockor i, på sommaren med vanliga. Andas, håller tätt, tål slitage. Funkar jättebra om man vill rida på Island. Men var noga med att de har åtminstone en liten klack.

På sommaren, om det inte är alltför geggigt, kör jag med Mountain horse ridskor, eller min nya favvo Ariat.

OA

jag har red back. Hade Blundstone förut. Red back är skönare. Har luftkuddar i sulan så man studsar fram:)

Jag hade ett par MH Easy Rider Steel - kanonbra var de - de gick dock sönder så att det kom in sand/lera i skon - men det var efter flera års användning.

Vinter/vår använder jag MH Rimfrost Paddock skor - kalasbra, enda nackdelen är att de är något tunga. Sommartid rider jag med ett par tunna Jacson RideOn skor.

Arbesko kängor med stålhätta(vanliga arbetsskor)! Bättre fukt tåliga än Graninge. Har prövat två par graningesorter, div mountain horse modeller men arbesko kängan är favoriten. Smidiga med dragkjedja.

Så vad har ni? Även skor som inte passar in med mina kriterier är intresanta att se, smått sko tokig....

Ariat! Bättre ridskor kan du inte hitta! Tyvärr är de dyra, men mycket mycket prisvärda. Finns i olika modeller och det som är så bra med dem är att de även är stötdämpade. De är ungefär som en gympadoja i en vanlig ridsko;).
Annars så tycker jag att Mountain horse har prisvärda skor till vettiga priser.

Liknande trådar

Utrustning Mina skor sjunger på allra, allra, allra sista versen. Silvertejpen håller på att lossna, och den finns snart inte så mycket sko kvar...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: Bylund
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 258
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?