Osterang
Trådstartare
Vad skulle ni göra i mitt läge? Jag har en 7-årig femgångsvalack som heter Vidar. Jag kämpar och kämpar med honom men tycker inte att vi kommer framåt så mycket.. Iof så har vi kommit långt sen i sommras, men det är aldrig så att jag känner att wow vad bra det går! Det är hela tiden fait mellan oss om vem som ska bestämma.. Jag känner aldrig att han slappnar av och är nöjd.. Jag vet inte vad jag ska göra, jag VET att han kan, att han har bra tölt när han vill.. Det är mest tölten som krånglar, men även om han har bra galopp och trav så hänger han i bettet och vill göra som han vill..
Jag har nu i ett år tänkt fram och tillbaka om jag ska sälja honom och köpa en mer passande häst, jag vill komma vidare och tävla m.m. men eftersom att jag vet att han kan bli fin så vet jag inte.. Dessutom så har jag haft honom sen han var föl och som min egen sen han var 4.. Har ridit in honom och så.. Jättesvårt att ta ett beslut.. Tänk om jag inte heller hittar "min" häst som passar mej!
Kan ni hjälpa mej?!
Jag har nu i ett år tänkt fram och tillbaka om jag ska sälja honom och köpa en mer passande häst, jag vill komma vidare och tävla m.m. men eftersom att jag vet att han kan bli fin så vet jag inte.. Dessutom så har jag haft honom sen han var föl och som min egen sen han var 4.. Har ridit in honom och så.. Jättesvårt att ta ett beslut.. Tänk om jag inte heller hittar "min" häst som passar mej!
Kan ni hjälpa mej?!