behöver hjälp

Dandylinn

Trådstartare
skulle behöva lite hjälp med dom här sakerna, hur jag ska träna min häst,..kan någon hjälpa mig ?

a,höger samt vänstergalopp - fatta rätt
b,halter
c,lätta ombyten i galopp
d, kort, samlad galopp
e,-hoppning - avhoppet och landningen

Sv: behöver hjälp

Ridtravare_bäst skrev:
skulle behöva lite hjälp med dom här sakerna, hur jag ska träna min häst,..kan någon hjälpa mig ?

a,höger samt vänstergalopp - fatta rätt
b,halter
c,lätta ombyten i galopp
d, kort, samlad galopp
e,-hoppning - avhoppet och landningen

Mig veteligen har ingen lärt sig rida över internet, så ta hjälp av en tränare.

Sv: behöver hjälp

Det blir liksom lite för mkt att svara på allt på en gång... Det är lättare om du har ett lite mer avgränsat och specifikt problem... Men du kan även söka på gamla trådar och få mga svar på det du frågar om!

Ett annat tips är att låna hem lite dressyrböcker från bibblan och läsa. Man lär sig oerhört mkt på att läsa!

Men absolut bäst är ju såklart att få hjälpa av en ridlärare/tränare som kan lära ut grunderna!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 524
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 046
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 748
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III