Behöver hjälp!

MissPumpkin

Trådstartare
Hej! Jag behöver någon form av hjälp med att "komma ur" mitt liv och mina rutiner som har blivit och är på snudd till självdestruktiva.

Jag har en del problem och får lätt ångest och känner så gått som varje dag att jag inte orkar mer eller ens vill.

Nu är det så att jag har blivit rekommenderad att söka mig till ett ställe där man gratis kan få prata med folk. Och jag hade satt upp mig i kö efter månader av vånda, men så när tillfället kom så var skolan av en tillfällighet extremt jäktad och jag kände att jag inte orkade med fem prov på en och en halv vecka, stressen över det och att samtidigt försöka koncentrera sig på mitt liv och försöka förmedla något jag aldrig berättat eller talat om för någon. Så jag avbokade i sista sekunden.

Ville då ha en ny tid men kvinnan jag pratade med ville inte ge mig det. Hon sa att gå i terapi är som ett jobb, och att jag verkligen skulle fundera på om jag hade tid eller om jag ville gå någon annanstans??? Hon ville bokstavligen inte ge mig en ny tid och jag har upplevt tidigare när jag först bokade tiden så är de lite speciella.

Nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Vet inte om jag vill ringa tillbaka och försöka få en ny tid. De verkar ju faktiskt inte vara så empatiska.

Eller ska jag vända mig till en riktig psykolog som kanske kan skriva ut eventuell medicin?

Ja vad tycker ni?

Jag förstår att de inte är så villiga att boka in en ny tid med någon som bokar av i sista sekund. Att det var mycket prov i skolan just då bör du ha vetat ganska länge. Du får nog be om ursäkt och säga att du nu tänkt igenom detta mycket och att det inte kommer att hända igen att du avbokar och att du verkligen vill ha hjälp att vända ditt liv och är berädd att lägga energi och engagemang i det. Om det nu är så vill säga. Ingen kan göra det åt dig, du måste anstränga dig själv.

Testa att höra av dig igen och vänligt förklara situationen. Påpeka att du faktiskt har stått i kö i väntan på hjälp. Sedan är det nog som du säger smart att också söka hjälp på vårdcentralen för chans att få hjälp av en riktig psykolog. Jag har lite sådär erfarenheter av hjälpen man får på den typen av mottagning jag gissar att du pratar om. Kvinnan du pratade med verkar ha en väldigt trist inställning, men möjligheten att du får komma till någon bra person finns ju så ge det ett till försök.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 097
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 124
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 019
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar