BEHÖVER HJÄLP!! NJURINSUFFCIENS!

hejhejhej1234

Trådstartare
Hej alla behöver hjälp!! Jag sökte veterinären åt min hund för noskvalster, när vi var där fick vi även reda på att han är måttlig blodfattig och han har också tydligen ett medfött njurfel, alltså njurinsufficiens. Men han är så pass pigg så dom vill inte avliva han eller något sånt nu, eftersom han är pigg för han leker, äter och har fina slemhinnor. Men nu har vi köpt ett foder som är bra för njurarna så dom inte ska behöva arbeta i onödan och på tisdag ska vi även börja ge han sprutor som gör så han bildar mera röda blodkroppar, för övrigt är han pigg så detta kom som en chock! Men nu är frågan ifall någon vet hur länge han skulle kunna leva med detta med njurfoder och sprutor? Detta är så tungt, han är bara 1,5 år :/

Hej alla behöver hjälp!! Jag sökte veterinären åt min hund för noskvalster, när vi var där fick vi även reda på att han är måttlig blodfattig och han har också tydligen ett medfött njurfel, alltså njurinsufficiens. Men han är så pass pigg så dom vill inte avliva han eller något sånt nu, eftersom han är pigg för han leker, äter och har fina slemhinnor. Men nu har vi köpt ett foder som är bra för njurarna så dom inte ska behöva arbeta i onödan och på tisdag ska vi även börja ge han sprutor som gör så han bildar mera röda blodkroppar, för övrigt är han pigg så detta kom som en chock! Men nu är frågan ifall någon vet hur länge han skulle kunna leva med detta med njurfoder och sprutor? Detta är så tungt, han är bara 1,5 år :/

Den som bäst kan svara på den frågan är behandlande veterinär som vet hur värdena ser ut.

Min första grand danois fick problem med njurarna. Det slutade med urin i blodet och avlivning. Han blev bara 1 år... Han åt ett (jättedyrt) specialfoder, men jag har inget minne av några sprutor. Detta var i mitten på 90-talet. Har för mig att det tog ett par månader från det att han blev dålig. Hoppas du har bättre tur än vad jag hade. Det behöver inte heller vara samma sjukdom. Jag håller tummarna! Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Hundhälsa Hej allihop. Jag skriver till er i frustration då jag känner mig handlingsförlamad och inte riktigt vet vad jag ska göra eller tänka...
Svar
6
· Visningar
1 492
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag var bortrest i helgen och på söndag hörde hästvakten av sig och tyckte att det var konstigt att min ena häst inte ville äta, efter...
Svar
13
· Visningar
2 219
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 053
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar