Behöver hjälp att kunna reda ut vissa saker med min hästs pass.

Pam

Trådstartare
Har en dansk holsteiner. Passet är vitt.
Nu till det vad jag tycker är lite skumt. Mamman till min har bara en pappa i passet, en mycket välkänd holsteinerhingst. Borde det inte finnas en känd mamma då också? Hur kan man annars veta pappan....?
Nästa sak upptäckte jag igår när jag sökte efter information om mamman till min (som jag många gånger sökt efter på namnet). Den här gången sökte jag i alla fall på registreringsnumret och dök på en annan häst med samma registreringsnummer. . Kan två hästar ha samma registreringsnummer? Är ett holsteinernummer.
Tacksam om någon vet något.

Sv: Behöver hjälp att kunna reda ut vissa saker med min hästs pass.

Mamman kan ha haft okänd stam, har sett på andra danska hästar att hennes namn då har utelämnats.

Vitt???
Danmark har ,grön,blå,vinröd o svarta pass (utsidans färg)
Hade hon varit fullstammad (holsteiner) så hade passets utsida varit vinröd.

Vitt???
Danmark har ,grön,blå,vinröd o svarta pass (utsidans färg)
Hade hon varit fullstammad (holsteiner) så hade passets utsida varit vinröd.

Hmm. . Alltså själva passet är ju vinrött men första sidorna är vita till skillnad mot tyskarna där dom är rosa. Men det kanske ska vara så?

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 780
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 984
Senast: Korven
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 440
Senast: Korven
·
V
Hästmänniskan hejsan! För 7 veckor sedan köpte vi en 23 årig fjording vid namn Sabina, hon såldes p.g.a "skillsmässa" men det funderade mamma inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 454
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar