L
lie
För lite mer än två veckor sedan så skaffade jag mig en goldentik på 7 månader och jag köpte henne ifrån uppfödaren. Hos henne så hade hon tidningspapper utlagt och för det mesta så kissade hon där, och ibland utomhus. När jag köpte hunden så sa hon att hon kanske inte är 100% rumsren men gå ut varannan timma och ha inget tidningspapper så går det nog bra. Sagt och gjort så har jag fölt det här, och första veckan så kissade hon inte inomhus. Dock fick jag gå upp runt 4 varje morgon och låta henne kissa utomhus. Det får jag göra fortfarande. Men nu den senaste veckan så både kissar och bajsar hon inomhus. Även fast vi kanske nyss varit ute så sätter hon sig inne i alla fall. Hur sjutton ska jag få bort det här? Ska jag fya henne eller fortfarande ta med henne ut och låtsas som ingenting?
Jag hoppas att hon är i någon slags trotsålder nu. Hon biter på allt, fast sina tuggben och leksaker. Biter av kopplet, försöker sticka iväg om hon smiter ut lös. Kort sagt så den senaste veckan så har hon blivit omöjlig! Hon har även börjat löpa, är inte det väldigt tidigt för sin ålder? Hoppas på svar för just nu så känns det omöjligt.
Jag hoppas att hon är i någon slags trotsålder nu. Hon biter på allt, fast sina tuggben och leksaker. Biter av kopplet, försöker sticka iväg om hon smiter ut lös. Kort sagt så den senaste veckan så har hon blivit omöjlig! Hon har även börjat löpa, är inte det väldigt tidigt för sin ålder? Hoppas på svar för just nu så känns det omöjligt.