Behöver goda råd inför knoppning.

lis

Trådstartare
Ska tävla imorgon och pållens man är inte kul alls. Den har kvalitet som svinto och är tjock och den ligger på två sidor.Ungefär halva manen är på två sidor. Har knoppat den förut men det blir inte bra. Eftersom manen ligger på två sidor så blir det jätte mkt man just där och enorma knoppar. Medan där det inte är dubbelt så blir det fina och normala knoppar. Hur ska jag göra? Tänkte först klippa bort manen som ligger på fel sida men det är så mkt man som ligger på fel sida så jag tror inte det kommer se klokt ut.Funderar på att göra en enorm ut tunning av den ändå men hur kommer det se ut??? Och ska jag tunna ut den uppifrån då så man tar resten av manen över det man tagit bort eller hur ska jag göra?? Blir inte klok på detta,har aldrig haft häst med så mkt man på båda sidor. Snälla hjälp mej!!

Sv: Behöver goda råd inför knoppning.

Är manen lång nog för att göra en ardennerfläta? Om inte så har jag tyvärr inga tips..

Kamma över allt på den sidan resten ligger och tunna ut underifrån är mitt tips :) Blöt manen med en svamp när du gör flätorna och fläta riktigt tight där det är mycket man, där du har "normalmycket" man flätar du lite lösare så alla flätor blir ungefär lika tjocka och sedan när du rullar så rulla tight på det tjocka stället. Hoppas du förstår hur jag menar :angel:

Lycka till med knoppandet och tävlingen! :)

Kamma över allt på den sidan resten ligger och tunna ut underifrån är mitt tips :) Blöt manen med en svamp när du gör flätorna och fläta riktigt tight där det är mycket man, där du har "normalmycket" man flätar du lite lösare så alla flätor blir ungefär lika tjocka och sedan när du rullar så rulla tight på det tjocka stället. Hoppas du förstår hur jag menar :angel:

Lycka till med knoppandet och tävlingen! :)

Du menar alltså att jag ska tunna ut på den sidan som knopparna är? Ja,det måste det ju bli eftersom manen från andra sidan blir överst:angel: Var tvungen att använda min hjärna lite där kände jag:rofl: Tack för ditt råd:bow:

Du menar alltså att jag ska tunna ut på den sidan som knopparna är? Ja,det måste det ju bli eftersom manen från andra sidan blir överst:angel: Var tvungen att använda min hjärna lite där kände jag:rofl: Tack för ditt råd:bow:

Ja precis, det var så jag menade! :p;)

Eller så knoppar du på båda sidorna med liggande knoppar :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 899
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 638
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar