Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)
KL
Här är lite svar till er alla. Såklart vore det på plats med en varning men pga sekretess är det svårt för mig att uttala mig om vart det gäller utan att riskera rättsliga påföljder
Tyvärr
Sedan vad som hänt sedan sist... När jag var tillbaka på jobb efter ledighet (chefen har också varit ledig), bad jag direkt på morgonen om att få prata med chefen. Fick prata ostört med henne på en gång, och jag berättade vad som hänt. Jag bölade som ett barn eftersom jag var så arg och hon svarade med "bra att du säger till" och "släpp det nu"
Inte ett ord om vad som kommer hända, OM något kommer att hända. Har en känsla av att det bara viftades bort då de tycker så bra om kollegan
Den andra kollegan som såg vågar inte träd fram
Och eftersom jag tidigare kritiserat både arbetsgivare och chefen så ligger jag väl inte så bra till, och de väljer att förbise mig och det jag sett. Kollegan som slog är för övrigt så pass lömsk att hon inte gör olämpliga saker när den "högre" personalen ser eller är med, vilket gör att de andra i princip inte tror mig
Hästhanteringen/hästsynen är som tidigare nämnt väldigt dålig/rå, och jag som anser mig vara hästvän, men konsekvent och otroligt hästvan, ser nog en del av övriga personalen som mesig och "gulligull" med hästarna.
Vad gäller att gå till högre chef så är detta än mer hopplöst, då den personen inte har något vett överhuvudtaget. Anmäla, javisst... men vart? eftersom kollegan inte är utbildad svarar hon inte mot ansvarsnämnden.