Behöver amma

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Abova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 904
Sv: Behöver amma

jag förstår din frustration över att det inte funkar. men vad skönt att det löste sig till slut. jag hamnade tyvärr i omvänd sits då mitt sto fick avlivas och vi fick ta ut fölet med kejsar snitt. hon fick ju inte dia något alls på sin mamma och det dröjde några dagar innan vi haiitade en amma. som var gudomlig men fölet hade väl vant sig för mycket vid oss så hon var ju livrädd för stoet. vi försökte i flera dagar men fölet vägrade dia ändå och till sist när man inte fått osva med någon reda så orkar man inte längre. så vi hittade en russ valack soo tog sig ann fölet och uppfostrar henne till ett riktigt busfrö. så vi fortsätter mata den lilla som snart är tre veckor gammal.

Sv: Behöver amma

jag förstår din frustration över att det inte funkar. men vad skönt att det löste sig till slut. jag hamnade tyvärr i omvänd sits då mitt sto fick avlivas och vi fick ta ut fölet med kejsar snitt. hon fick ju inte dia något alls på sin mamma och det dröjde några dagar innan vi haiitade en amma. som var gudomlig men fölet hade väl vant sig för mycket vid oss så hon var ju livrädd för stoet. vi försökte i flera dagar men fölet vägrade dia ändå och till sist när man inte fått osva med någon reda så orkar man inte längre. så vi hittade en russ valack soo tog sig ann fölet och uppfostrar henne till ett riktigt busfrö. så vi fortsätter mata den lilla som snart är tre veckor gammal.
Det är så himla härligt när man inser att det inte måste vara ett nyfölat sto som ska bli uppfostrare. Det är lite merjobb när man ska mata dem, men det viktigaste utöver maten är ju att de blir hästar och inte präglade på människor...
När jag plötsligt stod med en 6-veckorsunge utan mamma så adopterades den av sin 2-åriga halvsyster... :love:

Liknande trådar

Avel Hur gör man det på så smidigast sätt för alla inblandade? Vårt sto fick i Lördags morse ett litet underbart stoföl med microphtalmi... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
21 969
Senast: Mia_R
·
Avel Vet att det finns flera sådana här trådar men då har det rört yngre friska föl , har själv ett liten annorlunda situation. Har tagit...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: winnie the pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?