Behöver all hjälp jag kan få!!!

Moreeeno

Trådstartare
Har fått stora stora problem med flugor vispor och alla möjliga sortes insekter ute i hagen! Flyttade nyss ut mina två hästar på landet och jag kan knappt gå in i hagen utan att bli överfallen av alla plågor!!!
Någon som har något tipps hur jag ska göra?
Hjälper det om jag åker iväg men dem i några dagar?
Eller vad ska jag göra? Hatar att se dem stå där ute och lida av alla instekter!
MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!!!

Sv: Behöver all hjälp jag kan få!!!

Jag tar in mina några timmar när det är som värst. Flugtäcken kan funka, personligen har jag inte hittat några kemiska medel som verkligen funkar mot blinningar/bromsar så därför tar jag in dom istället. Har Switch mot fästingar och knott och det funkar mot dessa.

Har också hästarna på landet (bor där) och jo jäklar vad plågsamt det är att se hästarna lida så! :s det är inte något riktigt man kan göra åt jag har flughuvor då mina inte gillar täcken, har även en lösdriftlada som jag dränkt i myggmedel så där är det faktiskt riktigt lungt + två svalor med ungar som bor där :) om dom har något härligt lerställe så är det skönt om dom får rulla sig då försvinner en hel del kryp.. myggmedel och om dom får stå inne dom värsta dagarna..

lycka till

Våra står inne mellan 10 och 18 ungefär nu när det är så mycket insekter. Sedan går de ute hela nätterna.

Det är grymt med insekter nu på dagarna, även jag bor på landet. Ställer in mina två hästar om dagarna, tar in dom ungefär vid elva och släpper ut dom igen vid femtiden, sedan går de ute hela natten,de får ha flughuva mellan fem och nio på kvällen, sprayar dom oxå med insektsmedel innan de släpps ut vid femtiden. Hopplöst att se hur illa de far av alla insekter :( men jag tror de bästa du kan göra är att ställa in pållarna när de är som mest insekter mitt på dagen :)

Jag upplever det som att nytvättade hästar inte drar år sig lika mycket flugor iallfall.

Även jag lockar fler flugor om jag inte duschat :p

Å andra sidan är stövet ett bra skydd mot insekter när de redan hittat hästen..

Nimolja brukar fungera bra mot flugor men också mot andra insekter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 020
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar