Behov av pengar är man ju alltid...

P

pentium

när man har häst:(
Jag har min i ,ett kollektivstall. Vi är 5 som delar på stallet och hjälper varandra. Funkar fint, men vi är i stort behov av renovering av bla sadelkammaren och vi har inga bra ideer om hur vi ska få loss ca. 20 000. Vi betalar ju en månadsavgift som täcker försäkring och el, och lite underhåll bla. Sen har vi inte så mycket mer i "inkomst". Någon som har något ide om hur vi får loss pengar. Vi måste åtgärda det senast nästa sommar...

Sv: Behov av pengar är man ju alltid...

gå till en byggfirma och fråga om sponsring av virke o dyl. man kan åka runt på olika o samla på sig. sätt ut annons o se om någon vill bli av med en virkeshög som bara ligger?!
:)

Lägger alla 400 extra i hyra fram till juni nästa år, så har ni era 20 000 :)

Vi har faktiskt beslutat nu att höja månadsavgiften, just för att få lite mer köputrymme... Loppis är också något jag fundrat på ???
Frågan är om det inbringar så mycket... Hur blir det om man bildar en förening ??? Lättare att få bidrag från kommunen då kanske. Vi har ju mycket ungar och ungdommar som kommer till oss och rider...

Men 20 000 låter mycket för att ordna en sadelkammare? Vad är det som ska göras? Annars tycker jag att man antingen tar 4000 var och helt enkelt samlar ihop till summan med en gång, har man lite mer tålamod så gör man som någon annan nämnde, höjer månadsavgiften.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 263
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Zamira
·
Anläggning Ni som hyr ut, vad göra om ni inte trivs med hyresgästerna och tar jag rätt betalt? Jag vet inte riktigt hur jag ska börja eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 750
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar