Behöver vi byta bil sen?

Sv: Behöver vi byta bil sen?

Lupin, jag tycker att du är skitbra !!!!
Åhh - vad jag gllar din öppna famnen attityd !
Och din sambo verkar också vara en toppenpappa !

Jag har i färskt minne lite trådar om pappor som bara sticker och vilket jävla liv det blev på vissa. Jag tycker att din historia bevisar att det finns riktigt märkligt kvinnfolk också. Det är så bra att du och sambon fortsätter att vara vuxna i situationen. Det kommer att bli jättebra för er.

Har dock inget bil-tips.
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Lät inte så kul det dära=(
Hoppas att allt löser sig=)

Nja, det är inte så farligt. Det är irriterande med sambons mamma, men vi lyckas ju överleva utan henne och de flesta andra i hans familj verkar ha bestämt sig för att vi (jag) är ok trots allt efter drygt 2,5 år. :angel:

Det löser sig absolut, jag har självklart åsikter och tankar (inte så snälla alltid) om sambons ex-dejt, men det är inget som får styra. "Storebror" har ju inte bett om att bli född eller bett om att få växa upp utan pappa, så han ska inte behöva lida för det. Den enda trösten där är att han vet åtminstone inte om något annat, hans liv har alltid sett ut så här. Han har i alla fall sluppit skilsmässa och uppbrott och att inte få tillgång till sin pappa som förr. För "storebror" är det ju normalt att bara träffa pappa då och då, även om han säkert saknar och längtar efter honom.
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Tack ska du ha! :) För mig finns inget annat alternativ, än att göra det bästa möjliga av situationen. Även om det var ett tag sedan nu, så minns jag fortfarande mina föräldrars skilsmässa och trots att det gått 24 år sedan så är de fortfarande bittra och ljuger om varandra. Så ska inte barn behöva ha det, oavsett hur gamla de är. Och "storebror" har inte bett om det här, det är ju alltid barnen som blir lidande när de vuxna klantar till det. Jag står på barnens sida.

Jag vet vad du menar, det blir alltid ett sånt ramaskri när "män är svin". Så det är ju lite lustigt att inte fler har kommenterat det jag skrev. :angel: Men jag bara väntar på att någon ska skriva att det är sambons eget fel och att han säkert gjort något mot tjejen etc, för många verkar inte kunna greppa att det finns kvinnor som är nåt helt annat än helgon, speciellt när det är barn inblandat.

Det är faktiskt inte ovanligt nuförtiden att kvinnfolk vill ha barn, men slippa pappa- och relationsbiten. De brukar benämnas starka och självständiga och då heter det att män är en belastning etc etc. Ingen tänker då på att män också är människor och har känslor och kan vara "offret" i situationen. :crazy:
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Vilken historia :eek:
Vad f-n trodde storebrors mamma när hon använde din sambo som avelsmaterial? Att han verkligen skulle ge upp alla rättigheter eller...

Hon måste ha alldeles fel föreställningar om moderna män.

Kämpa på :)
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Hennes föreställning om män är nog att de duger i vissa sammanhang. :angel: Och hon trodde förmodligen att det inte skulle bli nåt tjafs från sambons sida, dvs att han gladeligen skulle avskriva sig ansvar och rättigheter. Då hade hon iofs tappat underhållet, men det hade hon nog haft råd med. Fast nu när han startat eget och tjänar desto mer, så har hon börjat andas om att det kostar pengar med barn...

Hon har en mycket bestämd uppfattning om hur stort ett hus ska vara (fast hon föredrar lägenhet), hur mycket en man ska tjäna för att vara godkänd och hur de ska se ut för att vara lämpliga spermadonatorer. Fast i hennes fall nöjer hon sig troligtvis med ett barn. Så därför är hon numera positiv till mig och vår plutt, eftersom det innebär att "storebror" har ett syskon, med samma pappa. Hon är även positiv till våra tankar om att göra ett syskon till, hon har även pushat för att vi inte ska vänta för länge, så jag inte blir för gammal. :D

Tjejen är både vin och vatten, såklart. Hon bjöd även in mig och plutten strax före jul, för att vi skulle fika allesammans hemma hos henne, fast då fick vi vinterkräksjukan (iofs pga henne...hon är inte så noga när "storebror" är sjuk :crazy: ) och sen kom helgerna. Så det ska nog lösa sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Jag tror inte som du säger att det är helt ovanligt numer att tjejer använder spermadonatorer, eller utser en kille som får agera donator, frivilligt eller ofrivilligt... Jag vet en tjej som har fått två barn via frivilliga donatorer, den ena vill dock ha del i barnets uppväxt nu ändå.

Om man nu inte vill ha en pappa så är det kanske att föredra att åka till Danmark och bli inseminerad där. Jag tror ju att pappor får pappakänslor precis som mammor får mammakänslor. Även om man från början är medveten om "spelreglerna" så är det ju inte konstigt om känslorna ändras när barnet väl är fött.

Att använda killar som spermadonatorer utan att de är medvetna om det är ju helt förkastligt! Jag kan verkligen inte förstå hur man med gott samvete kan lura någon så, men så är jag blåögd också...
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Min mamma har en liten två dörrars golf där tre bilbarnstolar suttit i baksätet. Även två stolar och en vuxen utan problem. Det får även plats tre acta graco duo xtp i den bilen.

Nu kör vi i min volvo och där sitter alla tre i duo xtp bakåtvända utan problem.

I golfen fick min emmaljunga duo edge -05 plats också.. Det mesta går om man vill :D
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Visst får vi plats med tre stolar (+ en vuxen) i Audin, men vi vill kunna åka tre barn och två vuxna, samtidigt. Jag får väl banta bort halva rumpan, så får vi kanske plats. :D
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Visst får vi plats med tre stolar (+ en vuxen) i Audin, men vi vill kunna åka tre barn och två vuxna, samtidigt. Jag får väl banta bort halva rumpan, så får vi kanske plats. :D

Ja men det var det jag menade! Förutom föraren är det jag och tre barn samt barnvagn!

Tillägg: och jag är tjock dessutom;)
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Aha! Det var ju intressant att höra. :idea: Hur långa är ni, du och din mamma? Jag är 170 och sambon 185 nånting. Men det är ju värt ett försök i alla fall. :)
 
Sv: Behöver vi byta bil sen?

Hmm, det är ju iofs inte längden som är den springande punkten i en bil (förutom vg benutrymmet), men det går kanske att tråckla in oss alla trots allt. Vi har ju i alla fall inga hundar som kräver utrymme längre. :)

För en kortare tid kanske det fungerar. I värsta fall får vi ta i och ur "storebrors" bilstol, när vi inte har honom. :idea:
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon ska snart flytta till hus utanför stan och behöver då varsin bil. Sambon äger en bil, så det så nu är det upp till mig...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 470
Senast: Jeffery
·
D
Övr. Hund Hur gör ni när ni har valpen i bilen? Det bästa är ju såklart om man har en kombi, men det har inte vi. Just nu har vi en audi 100, och...
2
Svar
27
· Visningar
5 055
Senast: HeddaVovven
·
Hästmänniskan Vi går i bilköpartankar här hemma och har precis köpt ett nytt hästsläp. Star Trailer Safir -04 1500kg. Denna drar vi med en Audi A4...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 986
Senast: puppan2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp