Behandla piphas med Back On Track?

stjarnfrugt

Trådstartare
Någon här som har erfarenhet av det? Min häst har en piphas sedan innan jag köpte henne, en mjuk och oöm galla på ena bak. Jag funderar på att köpa ett hasskydd från BoT och se om det kan ha någon effekt. Någon som vet?

Sv: Behandla piphas med Back On Track?

Nej jag tror inte att du kommer att få hjälp, piphas och som i din häst fall av äldre natur där vävnaden är skadad så hjälper nog inte BoT i det fallet.

Det är en slemsäck som bildats. Ett skönhetsfel mest. Jag skulle inte riskera att sätta på ngt som kan stasa o kanske göra den större.

Jag har haft ett på min häst med piphas och gallor i haserna. Piphasen blev inte bättre, däremot gallorna.

*kl

Tack för alla svar. SDå kanske det är en onödig investering... En piphas kan alltså aldrig gå bort? Det är en mjuk galla, den har inte hårdnat.

HasLEDSgallor ska man inte leka med. De genomgående ska kollas upp.
Piphasens slemsäck- stor hasspets är ngt helt annat.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: aglaonema
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 070
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 782
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10