Behandla betong

Mili

Trådstartare
Vi ska gjuta nytt golv i stallet (betong) om en vecka. Kommer en bil med drygt 8 kubik betong till 80 m2 stort stall. Nu undrar jag bara vad ni har använt för metoder när ni har "behandlat" betongen efter att den är utspridd. Är mest orolig för att golvet ska bli för halt. Och man vill ju heller inte att det ska bli svårt att sopa och hålla rent.
Dela gärna med er om vad som har fungerat/ inte fungerat bra för er :)
Bilder av era golv mottages gärna ;)

Vi ska gjuta nytt golv i stallet (betong) om en vecka. Kommer en bil med drygt 8 kubik betong till 80 m2 stort stall. Nu undrar jag bara vad ni har använt för metoder när ni har "behandlat" betongen efter att den är utspridd. Är mest orolig för att golvet ska bli för halt. Och man vill ju heller inte att det ska bli svårt att sopa och hålla rent.
Dela gärna med er om vad som har fungerat/ inte fungerat bra för er :)
Bilder av era golv mottages gärna ;)

Har bra haft släta betonggolv. Men haft gummi matta i ett av stallen så min häst hade väldig fart in i stallet och ut på morgonen (där gick de lösa till o från boxarna i gångar till sina hagar).
Mvh
Pudlan

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 722
Senast: Stereo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 493
Senast: Ajda
·
Hästvård Måste få skriva av mig lite ang hälsoproblemen med min häst... goda råd mottages gärna. Jag importerade ett Lusitanosto från Portugal...
2
Svar
21
· Visningar
3 098
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 553
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka