Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ännu, dock avstår jag nog att betäcka i år och den jag tänkt sälja blir kanske kvar om jag inte får ut det jag villOtroligt många uppsägningar har skett och säkerligen är det fler att vänta. Hur ser det ut för er? Blir er försörjning påverkad? Kommer ni att kunna behålla era hästar?
Oj, jag hoppas verkligen inte politiker resonerar som du gällande gymnasium. Att redan nu dra positiva växlar kring vad denna kris har inneburit tycker jag är magstarkt. Det kommer att ta tid att överblicka konsekvenserna, men jag som verkar i skolans värld kan se att distansundervisningen har missgynnat de svaga eleverna mest. Min egen son går andra året på tekniskt gymnasium och är bra på datorer och klarar av att ta eget ansvar, men även han känner brister i sitt lärande. Jag har en vän som undervisar på ett gymnasium i ett socioekonomiskt utsatt område och där är läget katastrofJag är inte orolig för mitt jobb, men det är klart, kommunerna hade ett kärvt läge före krisen, och ännu kärvare lär det bli, när skatteintäkterna uteblir. Jag tror därför inte att mitt jobb är lika med garanterad inkomst, det skulle mycket väl kunna vara så att man drog in min tjänst.
Det skulle en del till för att sälja någon av hästarna, men blev jag arbetslös så hade iaf en häst rykt, om jag inte snabbt hittade ett nytt jobb, förstås.
Jag har dock arbetat hemifrån nu en tid och därmed sluppit pendlingstid, vilket underlättat vardagen en hel del.
Det skulle jag gärna fortsätta med, och då kan man dra in en del kostnader på kommunen. Funderar på att föreslå att spara in på lokaler, så slipper vi en del kostnader.
Uppenbarligen behövs knappt gymnasieskolorna heller, tänk vad det skulle innebära om, låt säga, hälften av undervisningen skedde digitalt?
Då hade skolan kunnat lägga mer resurser på undervisning, istället för lokalhyror.
Jag tror vi kommer se förändringari arbetslivet framöver...
Klart jag dragit på för stora växlar, helt klart. Jag vill bara provocera tanken.Oj, jag hoppas verkligen inte politiker resonerar som du gällande gymnasium. Att redan nu dra positiva växlar kring vad denna kris har inneburit tycker jag är magstarkt. Det kommer att ta tid att överblicka konsekvenserna, men jag som verkar i skolans värld kan se att distansundervisningen har missgynnat de svaga eleverna mest. Min egen son går andra året på tekniskt gymnasium och är bra på datorer och klarar av att ta eget ansvar, men även han känner brister i sitt lärande. Jag har en vän som undervisar på ett gymnasium i ett socioekonomiskt utsatt område och där är läget katastrof