Behålla en vägg som fondvägg?

MadicDomino

Trådstartare
Jag har ett rum kvar att måla! Men, jag är lite sugen att behålla en vägg som fondvägg.

Tapeten ser ut så här!
422121_10150642395764277_729664276_8604397_793683752_n.jpg

Är det möjligt? Taket måste målas och lister måste målas. Tänkte måla resterande väggar vita! Är det massa maskeringstejp som gäller? Och plasta fondväggen? Är det mycket jobb? :D

Och ja, det är en blivande walkincloset. :love::angel:

Sv: Behålla en vägg som fondvägg?

Varför skulle det inte vara möjligt? Det är ju bara att låta bli att måla den väggen?

Men om du inte är duktig på att måla så har du en hel del maskeringsjobb framför dig.

Hett tips är när du maskerat det du ska med tejp, måla ett lager med ofärgad lack och sen måla med färg.
Annars är risken stor att färgen kryper in under tejpen och resulterar i att det ser förjävligt ut...

Aha! Det där med lacken har jag aldrig hör talas om tidigare! Funderar vidare ifall jag vill behålla tapeten eller ej. Gillar lite "the old-look" som den skapar!

Jag skulle spara den :)

Om du inte gillar den sen är det ju plättlätt att måla den också.
Svårare att få tillbaka den när den redan är övermålad liksom...

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
1 012
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 210
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka