Begära specad teleräkning?

Zolimita

Trådstartare
Kan någon annan,tex ens sambo begära få en specad mobilräkning där det står alla nummer man ringt,om abonnemanget står tecknat på mig?
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Nej, det är väl den som står på abb som kan begära spec? Skulle ju vara en grov inskräkning annars! :eek:
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Hoppas det är så.Är en väninna som har en väldigt svartsjuk sambo som undrar varför telefonräkningen är så hög.Och,ja,hon har en karl som hon strular med och ringde mig och var orolig..
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Går nog utan större problem att få fram via internet beroende på vad man har för operatör. Jag kan speca mina på nätet med min inloggning som skapades med hjälp av ett sms till min mobil...
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Jodå, det kan säkert gå att begära ut. Men den skickas hem till abonnenten. Frågan är om den orolige karln har tillgång till brevlådan...
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Japp,han har tillgång till Brevlådan då de bor ihop.Nu är min väninna i det skedet att hon funderar på separation,och begär han specad räkning och får se att hon haft telefonkontakt med en annan karl så blir det separation direkt..
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Varför inte bara vänta med att ha ihop det med nån annan tills separationen är klar. Då hade hon sluppit oron.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Det verkar väl logiskt, med tanke på att hon inte verkar så intresserad av förhållandet hon är i.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Varför inte bara vänta med att ha ihop det med nån annan tills separationen är klar. Då hade hon sluppit oron.
Fast det är ju sååå lätt att vara efterklok, men det löser ju knappast situationen nu så varför ens ta upp den förmaningen?
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Då får hon försöka ringa sitt telefonbolag och se om det går att spärra möjligheten till specad räkning
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Men oj, vad klantigt... Ska man ha ett förhållande på sidan om som man inte vill ska komma fram borde man väl i alla fall skaffa en telefon med kontantkort, så enkelt som det är idag :D

Jo, man kan beställa en specad telefonräkning men den kommer som sagt hem till abonnenten, så hon får väl helt enkelt se till att vara den som tar in posten om hon inte tänker göra det lätt för sig att lämna direkt...
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Va, menar du att folk skulle göra så? Skaffa kontantkort alltså? Jag kan inte föreställa mig att min pojkvän NÅNSIN skulle beställa en specad faktura i mitt namn. Det är ju totalt galenskap!! Alltså, skulle jag vara otrogen skulle jag ju inte skaffa en hemlig telefon för det. Min kille är aldrig i min telefon, varför skulle han?
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Vi har gemensam ekonomi och jag talar nog för både mig och min sambo att den ena eller den andra parten som betalar räkningarna hade definitivt ifråga satt om en räkning hade blivit betydligt högre än den brukar vara... Oavsett om det hade varit telefon, el, bondens höräkning eller något annat.
Så hade jag haft någon på sidan av och inte velat att det skulle komma fram, då hade jag nog sett till att skydda mig från det så gott det går faktiskt.

Vi hade i våras en elräkning som gick från 4000 till 7000 på ett par månader. Självklart gick vi till botten med varför. Och det hade vi gjort med telefonräkningar som rusat i höjden också.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Fast alla har ju inte såna abonnemang? Dvs, räkningen behöver inte bli det minsta högre alls. Alla har inte heller så pass gemensam ekonomi?

För mig låter det hela jättemärkligt. Har aldrig hört talas om att nån som ligger runt eller har nån vid sidan av har skaffat ett extra SIM. Dessutom låter det läskigt att man skulle rota i sin partners telefon även om man reagerat på en hög faktura. Jag kanske bara har pratat extra mycket med syrran eller en vän den månaden? Min kille skulle kölhalas om han beställde en specad faktura på min mobil bara för att han tyckte att den var för hög.

Men men, det är ju ett sidospår.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Fast ts skriver att mannen är väldigt svartsjuk. Jag kan tyvärr tänka mig människor som rotar i telefonen för att få fram vad den andre håller på med. :(

Det finns ju massor med sjuka historier vad människor har gjort... :wtf:
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Var det inte Telias specade fakturor som låg öppna på internet för någon vecka sedan...? Fast nu borde de väl stängt igen det,
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Det kan jag absolut tänka mig också :( Lät bara så galet att man liksom skulle ha tänkt på att skaffa kontantkort - för mig känns det så främmande att nån skulle engagera sig i min faktura. Men så verkar ju mannen obehaglig också...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 098
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 394
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 203
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp