Begära specad teleräkning?

Sv: Begära specad teleräkning?

Kan någon annan,tex ens sambo begära få en specad mobilräkning där det står alla nummer man ringt,om abonnemanget står tecknat på mig?

Det ska vara så att bara den som står på abonnemanget ska kunna begära spec-räkning men vet av erfarenhet att det utan vidare går att få räkning utan att vara sig stå på abonnemanget eller vara sambo då min pappa lyckades med detta under en tid då mina föräldrar separerat.

Garanterat tjänstefel från Telias sida men specräkning kom han över iaf, detta var dock innan man själv kunde hämta uppgifterna via abonnemangsinlogg på internet.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Men så verkar ju mannen obehaglig också...

Fast det är väl att läsa in lite mycket i den lilla information vi fått. Jag läser att en man beskrivs som svartsjuk vid en situation där han misstänker/vet att hans sambo har en annan vid sidan av. Och att sambon som den beskrivningen kommer ifrån tänker neka/har nekat vid direkt fråga och nu undrar om mannen kan hitta bevis.

Att mannen undrar tycker jag är högst förståeligt och beskrivningen av honom som svartsjuk kommer från sambon som helst inte vill att han ska rota alls.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Hmm. Sant! Men är inte att begära en specad räkning i någons namn rätt obehagligt?

Jag menar, jag skulle ju aldrig ens kunna drömma om att min kille skulle göra det. Skulle jag gå runt och på allvar tro att han skulle göra nåt sånt skulle jag nog inte vara tillsammans med honom.
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Jo, om det hände sådär bara som en grej som han kom på bara så definitivt!

Men vi har ju ingen information om att killen verkligen tänkt göra det, utan det är sambon som är nojig över vad han skulle kunna hitta som hon inte kan ljuga undan. Jag kan också tänka mig att förhållandet har haft slitningar ett tag, mannen misstänkt och ställt frågor som bara viftas undan och sådär i alla frågor "varför jobbar du över så ofta", "varför håller du undan datorn/telefonen när jag går förbi", etc. etc. så kommer antydningen "det var väldigt hög telefonräkning den här månaden". Och sen börjar sambon noja och den här tråden kommer. Spekulationer från min sida, men jag har faktiskt ingen grund (än iaf) för att säga att den där mannen är obehagligt svartsjuk utifrån vad vi fått veta hittills.

Men förhållandet verkar ju inte ha så mycket att stå på, men det är ju deras sak att reda ut...
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Fast nu står det ju i ts inlägg nummer två att sambon ifrågasatt varför räkningen är så hög, så uppenbart har de koll på varandras räkningar i alla fall. Hade min telefonräkning skjutit i höjden hade min sambo ifrågasatt det också om han hade koll på mina räkningar från månad till månad. Däremot hade han inte begärt en specad räkning bakom min rygg, men att ifrågasätta varför en viss räkning skjutit i höjden om den inte brukar vara hög, det tycker jag inte är ett dugg konstigt...
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Nä men därifrån till att ta ut en räkning i nån annans namn är ju nåt helt annat.

Men men, sidospår!
 
Sv: Begära specad teleräkning?

Kanske, kanske inte. Bäst jag går och lägger mig snabbt nu medan det uppstod en naturlig paus mitt bukande :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 098
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 394
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 203
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp