Jag köper sällan/aldrig begagnat, men ridhjälm, förbrukningsprodukter, borstar och reflexer blir det absolut nej på. Jag är tveksam till benskydd och täcken om jag inte känner till hästen de legat på tidigare. Inte heller sadelgjord vill jag köpa begagnat. Äsch, jag är lite fånig av mig så jag köper hellre nytt. :p

Utetäcken vill jag helst inte köpa begagnat

Nyfiken, varför inte täcken? :) Täcken är typ det jag köper mest av begagnat, och schabrak. Pefekt sätt att få bra täcken till lite bättre pris :up:

Jag köper faktiskt ingenting begagnat. Det är inte värt besväret om det inte är tvättat innan, för jag har dåliga möjligheter att tvätta (täcken och schabrak tänker jag på mest). Hjälm/säkerhetsutrustning skulle jag heller aldrig köpa.

Personligen skulle jag aldrig köpa något av någon jag inte känner och vet är rädd om prylarna. Då köper jag hellre nytt (har inte så mycket märkesprylar)

Jag tror att sadlar är nära på det enda jag är intresserad av att lägga tid och besvär på att köpa begagnat. Mycket bättre pris och jag brukar kunna få igen pengarna när de säljs igen. Andra saker känns det oftast inte värt att köpa begagnat tycker jag.

Nyfiken, varför inte täcken? :) Täcken är typ det jag köper mest av begagnat, och schabrak. Pefekt sätt att få bra täcken till lite bättre pris :up:

För att det oftast inte är tvättat och jag kan inte tvätta det själv utan måste lämna in. Och är det tvättat så vill jag inte ha det tvättat under 60 grader för att eventuella bakterier/smuts verkligen ska vara borta. Min häst har oerhört känslig hud och får lätt sår osv. Samt att jag är lite fånigt lagd. :)

Hjälm skulle jag aldrig köpa begagnat.
Reflexer skulle jag inte köpa begagnat "på distans", men kanske om de fanns i närheten så jag kan se dem själv.
Utetäcken har jag köpt begagnade, men bara till pris som är så lågt att jag kan ta risken att de inte håller tätt... (och det finns det några här som inte gör)

Jag köper allt möjligt beg. Har även köpt hjälm, helt i nyskick. Visst att jag inte kan veta om hjälmen är tappad-men den risken finns även o en köper i butik/på mässa/beställer på nätet. Köper mycket täcken, bett, schabrak osv. Har bra tvättmöjligheter vilket såklart kan underlätta. Jag väljer att köpa mycket begagnat för att jag vill ha bra märkesgrejer för passform och kvalité, men jag har som ingen möjlighet att handla till fullpris.

Jag köper allt möjligt beg. Har även köpt hjälm, helt i nyskick. Visst att jag inte kan veta om hjälmen är tappad-men den risken finns även o en köper i butik/på mässa/beställer på nätet.
När jag jobbade i butik var det väldigt, väldigt ofta hjälmarna levererades jättedåligt förpackade!
Många gånger skickades dem tillbaka för vi inte ville sälja hjälmar som var så dåligt packade och man inte visste hur många gr de tappats eller kastats runt. Tror dock inte alla är lika noggranna som vi.

köper mycket begagnat. Dock inte hjälmar.

Hört att det är till viss del ett miljötänk att köpa begagnad, vet inte om det stämmer....

köper mycket begagnat. Dock inte hjälmar.

Hört att det är till viss del ett miljötänk att köpa begagnad, vet inte om det stämmer....
Absolut! Istället för att köpa nyproduktion så använder du något som en annan person inte använder längre, det är superbra för miljön!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516
Fordon Vad har ni för bilar? Vi behöver köpa en till bil i familjen och är ute efter en prisvärd, bränslesnål bil som är pålitlig och alltid...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 900
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Hasselört
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka