Beg stubben sadel...

Busen

Trådstartare
Hejsan alla hopp fantaster!! Här ska de ju erkännas att ja inte brukar va så ofta, så vet inte om den här tråden hamnar rätt men..men...

Tänkte bara kika om det är ngn som vet vad man kan förväntas få betala för en begangnad stubben (hopp)sadel, äldre model men fint skick?? :)

Sv: Beg stubben sadel...

o vilken vidd är det?
De smala är mega smala så de vill ingen ha så det är nästan sklänkes varning på dem.

Jag är varken säker på modell eller ålder, men den är i väldigt fint skick...ja ska kolla upp bom vidden men den har legat på grövre New Forest så den kan inte vara så "jätte smal"

Jätte tacksam om man kunde få ett hum om ungeärligt pris bara...
:confused:

För att få ett hum, kolla runt på olika annonser över just Stübben, och bilda dig en uppfattning efter det.

De har du rätt i ska göra en kik med engång... :) Varför tänker man aldrig längre än näsan räcker... :rofl:

finns det några siffror instämplade på kåpan, under kåpan, kåpskyddet etc?

och inte för att vara elak, men bara för att sadeln legat på en grov häst betyder inte det att den har passat :crazy: jag har läst alldeles för många annonser där säljaren beskriver sadelvidden efter hästen den legat på..
polarens x-wide NFponny kunde faktiskt ha normal-smal i bomvidd, den låg ju på rätt ställe och allt såg bra ut och hästen gick bra och arbetade fint.. men sen när man lärde sig mer och fick allt förklarat av en utprovare.. usch va man kände sig okunnig :o

Nej du är inte alls elak, du har snarare hellt rätt...men ja tycker inte att den ser så "jätte" smal ut.. hoppas inte den är det iaf... :smirk:

Ja det finns ett nr stämplat, C14109 vad innebär de?
Under de står det 31...

Å så vida de inte står Siegfried på alla stubben sadlar så antar att de är just en Siegfried... :confused:

de första är sadelnumret 31 är vidden, det är ganska normalt.
3000 kanske?

Asså nu har ja kikat runt på massa sidor å försökt leta mig fram i denna stübben djungel som plötsligt uppenbarat sig för mig... de finns ju hur många märken som hellst...:eek:
På denna sadeln ja pratat om så står det ju "siegfried" men som ja fattar det så finns det alltså flera olika hoppsadlar från stübben som går under namnet seigfried, ja hittar märken som Seigfried CS, seigfried II, seigfried S och seigfried MF...ja fattar igenting, hjälp!!! :confused:

C14109 det nummret är mest troligast sadelns id märkning. Du kan ju höra av dig till stubben via mejl å fråga exakt vilken siegfried sadel det är. Förutsatt att dom svarar på det..

31 är en normal ev normal mot vid bomvidd på stubben sadlarna 33,5 är iaf x-vidd.

Lägger till: 31 hade jag på min första stubben (begagnad) å den köpte jag för 3 500 kr inklusive stigläder, stgbyglar å eventuelt en sadelgjord. komemr inte ihåg om jag fick med sadelgjord eller ej.

Jag har en 32A mfspecial och dehar normalt säate dvs ingen flat och är mega uppbyggd, men alla gillar inte klossar:)

I dag har ja fått hjälp av en god vän så nu vet ja att sadeln är en äldre seigfried MF "special", den har bom vidd 31 och är 17 tum i säte... hon trodde den var värd ungefär 3000 då den är i fint skick.. :) Tack för hjälpen alla!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 151
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 816
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar