Var det toyota?
Ja en Toyota. Men firman inte specifikt Toyota återförsäljare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det toyota?
Jag lider med dig - detta med att köpa ny begagnad bil är ett av skälen till att jag tackar Gud varje gång vår gamla Peugot startar.Jag har skrivit till firman flera gånger men de svarar inte.
Jag har ägarbeviset, bilen står på mig.
Ja självklart skulle vi hävt köpet direkt. Lätt att vara efterklok. Vi skulle självklart krävt allt skriftligt, men i och med att vi trodde att vi skulle få hem bilen direkt i måndags..
Hör firman till någon kedja eller något av de större märkena? I sådana fall kan man gå via deras moderbolag och be om rådJa en Toyota. Men firman inte specifikt Toyota återförsäljare.
Jag lider med dig - detta med att köpa ny begagnad bil är ett av skälen till att jag tackar Gud varje gång vår gamla Peugot startar.
Vilken återförsäljare?Ja en Toyota. Men firman inte specifikt Toyota återförsäljare.
Hör firman till någon kedja eller något av de större märkena? I sådana fall kan man gå via deras moderbolag och be om råd
Det du kan hävda är alltså leveransförsening. Ni har inte avtalat någon service och inte fått någon service. Säljaren kommer säkert hävda att han förväxlat bilar.
Ni har fått vad ni blivit utlovade (vad jag förstår), men något senare än ni tänkt. Vad kräver ni i ersättning för väntetiden?
@sthu - stämmer nedanstående?
En service brukar ligga på 14-1700 om det inte är en "lyxbil" min skoda kostar 1495
Helt ärligt så vet jag inte om arn kan göra något,beror nog på om det finns flera anmälningar på företaget
@sthu På din beskrivning låter det ju inte alls som att servicen var utlovad innan köpet? Utan ngt som säljaren plötsligt säger när de inte kan leverera bilen i tid? Om det var sagt innan köpet, hur skulle det lösas? Skulle ni köra tillbaka med bilen några dagar senare?
Aha. Då förstår jag hur du menar. Hela deras hantering låter fruktansvärt oseriös. Så att de i efterhand skulle kompensera dig känns inte troligt. Och har du inte lidit ngn ekonomisk skada får du inte rätt till skadestånd pga förseningen. Jag skulle släppa det och vara glad att det inte blev mer strul än vad det blev. Om de har en FB-sida kan du ju fråga öppet när de ska utföra servicen som de utlovat som kompensation för förseningen.Det lovades efter köpet, ja. Som "plåster på såren" när det drog ut på tiden.
Aha. Då förstår jag hur du menar. Hela deras hantering låter fruktansvärt oseriös. Så att de i efterhand skulle kompensera dig känns inte troligt. Och har du inte lidit ngn ekonomisk skada får du inte rätt till skadestånd pga förseningen. Jag skulle släppa det och vara glad att det inte blev mer strul än vad det blev. Om de har en FB-sida kan du ju fråga öppet när de ska utföra servicen som de utlovat som kompensation för förseningen.
Deras fb går inte göra inlägg på. Smart av dem, så ingen kan klaga
Jag brukar tycka att rätt ska vara rätt, men någonting jag lärt mig i livet är att det inte är någon idé att bråka med oseriösa företagare. De är helt enkelt för vana vid att luras och härja, så de får alltid rätt för de har lärt sig hur man kommer undan med saker och ting. Bäst är att aldrig mer gå dit och aldrig mer rekommendera dem och hoppas på att karma tar dem en vacker dag.Det lovades efter köpet, ja. Som "plåster på såren" när det drog ut på tiden.
Deras fb går inte göra inlägg på. Smart av dem, så ingen kan klaga
Google där kan de inte lika lätt radera