Vi överlevde! Tack för alla bra tips i den här tråden
Delvis copy från annan tråd: Förutom att jag åkte av på framridningen (!) så är jag jättenöjd
. Jag har varit supernervös hela veckan men imorse kände jag mig faktiskt lugn? Min pojkvän var med mig hela tävlingen och när vi ledde ut pålle ur stallet så verkade han supercool. Jag satt upp och började skritta på lång tygel - fortsatt supercool häst, tills han hörde ett ljud bakom oss (jag hörde det också men vet inte exakt vad det var för något) och flög iväg några språng. Det hade förmodligen räckt så om jag lyckats korta tygeln och få styr på honom, men med långa tyglar hade jag inte så mycket att säga till om och jag flög av, dock utan att slå mig. Jahapp, då hade liksom det som inte "får" hända redan hänt och jag satt upp igen och var lugnare än någonsin. Därefter flöt det på utan missöden
. Visst, vi gjorde verkligen inget superprogram (52,7 % blev resultatet) men jag är ändå så himla nöjd med att vi genomförde! Och att det kändes kul! Pålle stod emot lite i travprogrammet (kanske pga spänning hos ryttaren) och sedan förekom han mig i en galoppfattning då jag har tränat programmet så mycket att han lärt sig var det är dags för galopp, haha. Det blev lite taktande och sen fel galopp som jag dock kunde rätta snabbt. Annars hade vi inga stora missöden - lite dålig bjudning och därmed lite ostadigare i formen än vad han brukar vara men allt som allt är jag så nöjd. Hoppas på att det blir fler gånger.