D
Dragonora
Vet att det funnits flera liknande trådar, kan dock inte hitta dem nu.
Länka gärna dessa trådar om ni vill
Jag är ägare till en 7årig isabellhingst som reds in sent och blev töltsatt i år. Han har ett mycket kanontrevligt lynne , är 4 gångare med hyfsade gångarter som absolut skulle bi bättre med träning.
Ingen ny Hvinur i isabellupplaga eller så, men absolut inte dålig.
Exteriört tycker ju jag att han är döläcker, men jag har kanske fel.
Han har precis blivit igångsatt igen och har knappt en muskel på hela kroppen just nu...
Han är verkligen min drömhäst.
Jag skulle vilja försöka bedömma honom nästa år.
Då funderar jag starkt på att ta hjälp av någon, för det är ju klart att man vill att det ska gå så bra som möjligt.
Jag är en bra ryttare (peppar,peppar) men har bara ridit islandshäst ett par år så jag vet inte om jag vågar visa honom själv.
Läste nya artikeln i Islandshästen, om att fler borde våga visa sina hästar själva, men domarna har ju totalt olika åsikter om detta? Vissa tycker fler ska våga visa sina hästar själv, andra inte.
Det känns som det blir Jag vs Skúlasson & Häggberg
Vad tycker ni?
Jag har aldrig visat häst förr, bara hundar haha och det kan väl knappast jämföras.
Några bra tips på vägen???
Eller jag kanske är optimist ...
http://www.pixbox.se/pic_show_id14631103.html
Länka gärna dessa trådar om ni vill
Jag är ägare till en 7årig isabellhingst som reds in sent och blev töltsatt i år. Han har ett mycket kanontrevligt lynne , är 4 gångare med hyfsade gångarter som absolut skulle bi bättre med träning.
Ingen ny Hvinur i isabellupplaga eller så, men absolut inte dålig.
Exteriört tycker ju jag att han är döläcker, men jag har kanske fel.
Han har precis blivit igångsatt igen och har knappt en muskel på hela kroppen just nu...
Han är verkligen min drömhäst.
Jag skulle vilja försöka bedömma honom nästa år.
Då funderar jag starkt på att ta hjälp av någon, för det är ju klart att man vill att det ska gå så bra som möjligt.
Jag är en bra ryttare (peppar,peppar) men har bara ridit islandshäst ett par år så jag vet inte om jag vågar visa honom själv.
Läste nya artikeln i Islandshästen, om att fler borde våga visa sina hästar själva, men domarna har ju totalt olika åsikter om detta? Vissa tycker fler ska våga visa sina hästar själv, andra inte.
Det känns som det blir Jag vs Skúlasson & Häggberg
Vad tycker ni?
Jag har aldrig visat häst förr, bara hundar haha och det kan väl knappast jämföras.
Några bra tips på vägen???
Eller jag kanske är optimist ...
http://www.pixbox.se/pic_show_id14631103.html