Bed and box

Texaz

Trådstartare
Någon här som bedriver den formen av verksamhet???

Finns det någon beläggning? Hur ser din anläggning ut? Vad förväntar sig kunderna?

För er som INTE har, vad skulle ni vilja ha ut av en dylik vistelse?
 
Sv: Bed and box

Jag har hyrt bed and box på en långresa, bland annat i Tyskland där det finns ett nätverk för sånt. Jag önskar att jag hade kunnat stanna en vecka på det stället, för det låg mysigt i en liten by men nära till ett par större städer, och hästen hade det bra.

Om jag skulle hyra in mig på bed and box i Sverige så skulle jag vilja att det fanns hage med vindskydd alt box. Tillgång till BRA ridvägar skulle bidra till beslutet att ta med hästen - uppmärkta slingor, lite eller ingen trafik, vacker natur (rida på stranden t ex). Ridhus eller åtminstone ridbana så att man kan trimma lite.

Jag skulle nog inte vilja åka bara över en helg, så det måste vara någonstans där det finns saker att göra för hela ressällskapet. För min del både kultur och bad, t ex Halland, Öland, Skåne.
 
Sv: Bed and box

Jag hade velat ha vacker miljö, bra utmärkta slingor, nära vatten där man får rida, varierande terräng och drännerade hagar med högt trä staket.
Stället får gärna ha uteboxar, spolspilta och solarium.
Det + nära t ex vin provning, fina restauranger, ngn årlig marknad, ngt som är lockande kvälls aktivitet förutom hästarna :p.

En i närheten här har b&b&b, stort trevligt stall, härliga anläggda stigar och ridslingor i omgivande skog och park, terräng bana, mil av vacker och omväxlande terräng. Ligger i en söt liten välskött by och boendet är precis bredvid stallet. Ingen hag vistelse utan då är det ridbanan man får släppa på.
Att anläggningen sen är ett renässans slott är ju ett annat + :p.

Ingen aning om priset men ett sånt stället är ju värt att släppa med hästen till för några dagars mys ridning.
 
Sv: Bed and box

Jag skulle kunna tänka mej att det kan vara intressant utan kultur och annat om det ligger i anslutning till en ridled så man stannar en natt och rider vidare.

Extra bonus på ett sån't ställe skulle kanske vara möjlighet att få "bagaget" transporterat till nästa ställe på leden så man slipper rida med mer än minimal packning, kan ha med specialfoder etc.
 
Sv: Bed and box

Såg att jag bor i närheten av dig så nu blev jag nyfiken på det b&b&b som du skrev om :)
Vet inte om man får skriva i tråden annars får du gärna pm mig om namn, ev hemsida om det finns :)
 
Sv: Bed and box

Öved är det

Bara varit i skogen och ridit där men det är så jäkla vackert där, speciellt om man jämför med var jag bor, platta trista åkrar så långt man ser...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 561
Senast: Tualma
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 899
Senast: Otherside
·
Anläggning Äntligen har det blivit dags att flytta in på egen hästgård och köpet av gård är klart. Flyttlasset går ner till Skåne i vår. Nu är det...
Svar
12
· Visningar
1 325
Senast: Bee
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp