Bebisen med i stallet - hur gör ni? Bärsele?

Sv: Bebisen med i stallet - hur gör ni? Bärsele?

Inte alla barn som accepterar att ligga i vagnen ;)

Självklart är det så, men hellre att barnet ligger och skriker en stund i vagnen meddans man släpper ut några hästar än att bära omkring den på magen när man hanterar hästarna. :)

Skulle aldrig ha bebisen i bärselen när jag hanterar hästarna.
Så rädd för att det ska hända den lille något och så har vi några opålitliga hästar i stallet som kan få för sig både det ena och det andra.

Sonen är nästan jämt med mig i stallet då sambon oftast jobbar eller gör något annat och inte vill ha honom hemma. Men då brukar han få sitta i babyskyddet inne i sadelkammren medans jag tar hästarna ut/in och mockar och grejar.

ska jag jobba med hästen brukar han få ligga i vagnen och sova brevid banan.

om man måste släppa ut hästar så ja, men inte om det är något man kan välja bort. Jag låter inte mina barn ligga i vagnen och skrika utan att själv må riktigt dåligt, det är helt emot mina föräldrainstinkter att låta barn skrika (gnälla lite; fine, men inte skrika)

Det är väl självklart att det inte är något man vill! Men faktum kvarstår att det är farligt att bära med sig sitt barn när man hanterar hästar.

Jag hade ju hellre tagit att må dåligt över att mitt barn skrikit i vagnen än att vara ansvarig för att en olycka hände för att jag tvunget skulle bära med mig mitt barn.

Sen så finns det inte i min värld att låta ett barn ligga ensam i vagnen en längre stund och skrika.

Ursprungsfrågan i den här tråden var att TS blivit tillfrågad OM hon vill hjälpa till att ta in/ut hästar :grin:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er =) Jag skulle bara vilja höra hur ni gör och även lite tips av er som bor på egen gård och tar själva hand om hästarna och...
Svar
12
· Visningar
1 683
Senast: Hortensia
·
Gravid - 1år Jag har en tremånaders bebis och en fyraårig häst. Dessa två försöker jag kombinera och ärligt talat så går det inte så bra. Räddningen...
2
Svar
33
· Visningar
6 507
Senast: asaria
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 197
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka