Jag accepterar att en del inte tycker det är jobbigt, jag skrev som sagt att jag inte ville förringa någons åsikt. Däremot reagerade jag eftersom flera i tråden velat ha det till en generationsfråga eller att "de flesta" minsann har det lätt. Jag tycker nog man ska vara väldigt försiktig med att uttala sig om hur "folk" hanterar att få barn. Alla, både barn och föräldrar är olika med olika förutsättningar, men grattis till dig och dina barn om ni haft det lätt (det är ju dock inte något gigantiskt urval)Vuxna/stora barn innebär inte att vi som föräldrar är dementa..
Varför inte bara acceptera att för en del är/var inte graviditet, barnafödande och livet med barn "bubbla, misär och uppoffring"?
Mina barn, som nu alltså har små barn själva just nu har helt normala liv, som inte helt och konstant snurrar runt barnen och utan de där stora uppoffringarna som andra känner att de gör.
Och det är knappast konstigt att konstatera att hjärnan glömmer en del av det jobbigaste, det är verkligen inte att likställa demens...