loveponies

Trådstartare
I kväll födde Sammi fem ragdollbebisar! Två flickor och tre pojkar bidde det. Hela familjen mår bra!

Lite bilder:

kattunge1.jpg

kattunge2.jpg

kattunge3.jpg

kattunge4.jpg

Sv: Bebisar!

Gud vad roligt :bump: Och vad fin mamman är, såg riktigt stolt och nöjd ut :) Lycka till med de små bäbisarna!

Jösses vad blodigt!! När Yoga fick var det knappt nått blod alls, tänk att det kan skilja så.

Jättesöta små iaf!

Grattis! Så söta de är (nåja, de kommer väl bli det i alla fall :o)!
Ragdoller måste nog ändå vara de finaste raskatterna. :love:

MissFideli skrev:
Jösses vad blodigt!! När Yoga fick var det knappt nått blod alls, tänk att det kan skilja så.

Jättesöta små iaf!

Ja, det var ganska blodigt denna gång, det har inte varit så på hennes tidigare förlossningar. Konstigt det där...

Ja faktiskt. Yogas var i princip helt blodfri, 2 droppar eller nått räknade jag ihop till. Och lika glad för det är jag som inte gillar blod och eftersom hon födde nr 2 i min säng så var det ännu skönare.

Undrar varför det skiljer.

Vad kan det bli för färger på dom små?

Det kan bli brunt och blått (men jag tror alla är bruna, för de har samma gulvita nyans allihopa, blå brukar vara med silvervita som nyfödda), tabby och omönstrat, bicolor och colorpoint.

Jag tror att en av honorna är bicolor, för man kan skymta en ljusare skiftning upp över hennes skuldra, dvs en vit fläck. Resten återstår att se! :banana:
Jag hoppas ju förstås på åtminstone någon, men gärna flera, tabbysar! :love:

Åh grattis! :)
När "vår" hona födde under våran säng var det lika mycket blod där med. Fast blod ser ju å andra sidan mer ut än det är.
Ska bli spännande att se dem växa(för jag antar att du kommer sätta in fler bilder här? ;) )

Öhum, urk... :crazy: *försöker intala sig själv att förlossningar är jättetrevliga och mysiga* :o

Men grattis! Sammi ser enooormt nöjd ut! Vad roligt med så många, det syntes ju på magen. ;) Och jag tycker minsann att det ska vara massor av tabbysar. Frasse har ju hållit inne på tabbyspermierna tidigare. :mad:

/Erica

Grattis till din kattmamma och till dig! Vilka fina bebbar ni fått! :)

Ser ut att vara en hel del blod, men är ju ljus katt på ljust tyg.

Åh, vad härligt! :D Själv går jag bara och väntar på ögonblicket då min ragdoll, Sockan, ska få bli mamma. Det får bli senare i vår.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
685
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama