Bebis på halsen

Haukur

Trådstartare
Har varit hem till mina föräldrar över jul och hälsat på. Var upp i mitt gamla stall och kikade lite och hittade ett litet underverk. En fruktansvärt söt kattunge (4 månader påstås det men hon är väldigt liten) hade blivit "över" eftersom ingen potentiell ny ägare lyckats fånga henne och hon gick nu ett öde som förvildad lösdrivare till mötes. Vad gör man? Jo jag tänkte ju i min enfald att det skulle gå att tämja henne. Tji fick jag, hon högg mig i tummen och den är nu en enda stor varböld:angel:
Idag skulle jag dock fara hem till Göteborg igen och jag kunde ju inte lämna kattan åt sitt öde. Så nu sitter jag här med en kattunge högst upp på badrumsskåpet....

Har två katter sen tidigare och vi huserar i en etta så jag har inte så många andra rum att ha henne i och jag törs inte släppa ihop henne med mina pojkar förrns hon är så tam så jag kan ta i henne om det händer nåt vid sammanförandet.
Men jag klurar lite.. jag har inrett åt henne med toalett, matplats och flera alternativa sovplatser och gömslen men hur ska jag göra med ljuset? Badrummet har inga fönster och därmed inget naturligt ljus. Hur mycket ska jag ha lampa på? Dygnet runt? Den tid på dygnet det är ljust ute? Eller ska jag ha nån svagare (typ garderobslampa) på jämt och ha fulltänt ibland? Hur hade ni gjort?

Är det vettigt att se till så hon blir hyfsat tam innan jag sammanför henne med grabbarna eller blir hon för ensam då? Där hon kommer ifrån fanns ett 15-tal katter så hon har ju alltid haft sällskap, grejen är ju att jag gärna har henne på ett begränsat område så jag vet var hon finns samt att jag vill kunna skilja på katterna om det nu av någon anledning inte skulle gå bra att släppa ihop dom.

Sv: Bebis på halsen

Med ljuset skulle jag försöka ha tänt på dagar och släckt på nätter så hon håller rätt dygnsrytm.

Men vänta lite med att släppa ihop katterna tills hon verkar känna sig trygg i sina nya miljö.

En stor eloge till dig som tog hand om lilltjejen,
hoppas verkligen att allt går bra!

Hon verkar ha funnit sig tillrätta lite i badrummet och sover även om man är där inne, hon gömmer sig iof och äter inte men det är inget som oroar mig än...

Nåt jag däremot skäms för är att hon inte har något namn:eek: Lillkatten står som *odöpt* hos försäkringsbolaget... så kan man ju inte ha det:angel:
Någon som har namnförslag? Hona som sagt, padda. Gärna namn på S eftersom rexarna heter på S men inte nödvändigt.

Du är underbar! :bow:
Jag skulle haft lampan på på dagen och släckt på natten.
Hmm.. namnförslag:
Saga; lite trist namn kanske?
Silke
Sammet
Soja
Såfin (snott från en här på bukes katt ;) )
Selma

Silke har jag funderat på men hon är nog en liten tuffing eg (eller d vet jag ju av erfarenhet, min tumme bultar:angel: ).
Soja kanske men det är lite "svårt" å säga. Dom andra två som bor här heter Spot (kallas iof mest pottan) och Sunny. Hon är ju inte så pratsam än så hon har inte berättat vad hon heter heller;) Får lägga upp en bild på henne när hon blir tamare så kanske ni ser vad hon heter, är iof rätt lik Heulwens avartar:D

Angående lampan så har hon ljust nu på dagen och hade släckt inatt när jag sov. Tänkte köpa en nattlampa (sån man stoppar direkt i uttaget) och ha på ibland (när vet jag inte men prylar är bra:angel: ).

Har du ringt och hört med vårdcentralen angående tummen? Kan ju bli ordentligt infekterat och du kanske behöver en stelkrampsspruta.

I övrigt; :bow: :bow:

Min gamla husis tog jag också på samma sätt som du har gjort...

Efter 3 år låg han i mitt knä och spann :love:

Han vann dessutom en massa priser på kattutstälnningar runt om i både sverige och Norge :)

Så jag hyser stort hopp för dej och din lilla pisse.

I början så satt jag bredvid när Snatte åt och då passade jag på att klappa och gulla med honom och även då förståss känna igenom honom så han inte hade några sår eller något annat förutom alla lössen...:crazy: :eek:

Här kommer en bild på en gammal Snatte :love: :love: :love:

5085507.jpg

tror det kan vara bra att ha dem åtskillda.... o då om hon söker sällskap så e det ju dig hon tyr sig till.. verkligen lycka till!!!

namn på s?? hmmm
Sickan?

:bow: Så underbart av dig att ge henne ett hem och en framtid! :)

Namn? Hmmm... Salvia är fint!
Spot och Sunny och Sandy? Annars passar väl Tumme-Lisa bra. :D

Jättefin kisse du har, himla charmig bläs:love:
Hihi, det hade varit kul å ställa henne när hon blir stor för hon har himla charmig teckning (+att min hanne inte går att ställa själv för han blir så stressad i buren och den andra hannen känns som "dyrt" onödigt sällskap nu när han har fått sån tigermage:eek: ), tyvärr har hon tummar och eftersom det beror på en defekt så borde det ju inte vara så populärt på utställning:crazy:

Hon har ätit nu iaf:) och hittat en bättre tillflykt än under hårtorken -hon bor i transportburen och matte har placerat maten alldeles utanför och byggt in det hela med en filt så hon har sin skyddade "koja". Blir inte paniskt rädd när man kommer för nära heller men jag har inte pressat henne. Verkar mer åt det apatiska hållet men det kommer väl, hon har ju bara varit "i fångenskap" i drygt 1 dygn.

Köpte en nattlampa så om jag pluggar i den i badrummsarmaturen och släcker vanliga lampan blir det lika "ljust" (=mörkt) i badrummet som det är i lägenheten när persiennerna är fördragna så d får bli lagom på natten.

Angående namnet så har jag inte bestämt mig.. Tycker hon passar att heta Pippi men d tycker inte karln (som iof inte har nån vetorätt), sen brainstormade vi pyttan men d hette karlns kompis mor så d tyckte han inte heller... Jag kan tänka mig båda namnen:angel:

Tog ett kort på henne, hon har gömt sig bakom tvättkorgen.. Ignorera mitt smutsiga badrumsgolv, tänkte göra d mer stallikt för hennes skull:angel:

PICT0019.jpg

Men... men.... ååååh! :love:
Hon är så lik mitt lilla kissepyre som vi förlorade för många år sedan!
En så otroligt vacker liten katt! :)
Skicka genast hit henne, jag kan nog ta en och annan tumskada för pippipyttans skull! ;) :D

var försiktig med vad du önskar dig, hon kanske kommer på posten;)

Har funderat på Rut oxå för hon är som rutig på huvudet... Men jag har tänkt att döpa en blivande dotter till rut å isf blir ju d namnet upptaget:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka