Bearded collietråden

Glimfeather

Trådstartare
För några år sedan fanns här en massa beardisägare. Vart har ni tagit vägen? Vad gör ni mer era vovvar? Berätta om era hundar och visa bilder :)

Sv: Bearded collietråden

Jag har 2 beardisar och en korsning bearded/border

Cindie ( Småhöga`s Cinderella) min egen uppfödda blir 14 år 15 mars och hon är ensam kvar i livet av 6 valpar och det visar inget slut på henne ännu:) Sammy (Cirkel Line`s Canon ball) övertog jag av en god vän till mig när han var 7 år. Lina (korsningen) är kusinbarn till Cindie för Cindies mamma Tjorven (Happy landing Angel) hennes kullsyster råkade tjuvpara sig med en korthårig border collie. På min avatarbild är Cindie till vä och Lina till höger (nerklippta) Just nu bara dom finns här hemma. Tävlat lydnad med Cindie utan större resultat (urtråkad) men aghility hade nog passat henne men jag var för lat. Även ställt henne en del men blåa band varje gång pga klen bröstkorg. Hade lite kontakt med Beardcaper´s kennel vars hane Philip Morris hade kompletterat hennes brister men då passade min dam på att för 2:a gången i sitt liv hoppa över sitt löp.:mad: Det var sista chansen för sedan stoppade åldern henne för att bli förstföderska.
På denna adressen kan du se alla bilder jag lagt in i datan på mina beardisar.
http://www.pixbox.se/alb145417

Mvh Carina (vilande kennel Småhöga)

Sv: Bearded collietråden

Får jag hoppa in här fast jag inte har nån berdis längre?
Fick ta bort min i januari förra året!
Saknar henne dag som natt....
Fast nu har jag en annan 4 bent vän som sover i sängen, dock ingen berdis.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 029
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31