Bearded collie!

Sv: Bearded collie!

Hos oss bor det två stycken beardisar. Baloo och Sirius. Sirius är min bebis och Baloo är väl typ hela familjens. Sirius har en egen tråd här på Hund Som är ny för dagen. Men det kan vara något svårt att skilja på fram och bak så här är en annan. Hans pappa heter Alistair's Yahoo och mamman är Lärkängen's Flash Dance. Hans kennelnamn är Lärkängen's More Than Words.
IMG_0288.jpg

Baloo, Certain's Brown Baloo, har jag ingen bild på just nu tyvärr...

Jättefin e han ju! Har aldrig sett en brun Beardis förut det var därför jag inte kände igen honom i din tråd :love:

Vi har två bruna :) Skulle blivit en svart dne här gången men blev en brun till :p har man en gång fastnat i träsket ;) Förstår inte varför alla blir så förvånade när de träffar mig me dmina bruna beardisar, de är ju nästan lika vanliga som svarta :p

Tydligen inte! Har däremot träffat en helt vit bearded och då kom en riktig chock :o Kunde inte låta bli att gå fram och hälsa på den (med ägarens tillstånd förstås) fastnade sedan där och pratade Bearded 1 timme :eek:

Oj, helt vit?? Avbelkt eller var den verkligen helt vit? Min är ju nästan helbrun (syns inte på bilden eftersom han hade kvar mycket unhundspäls där) och det är godkänt även om det är ganska ovanligt. Båda mina har varit helt vita under en period, men det var ju mellan valppälsen och vuxenpälsen. Men denna var alltså helvit? Skumt, men intressant!

Ja förutom en svart liten tofs under halsbandet man knappt kunde se

Men gud sicken söt dam då! Och inte ett dugg g :bump: ammal!

Har själv haft en vit beardis. Kan säga att dom flesta stora uppfödarna faktiskt tar bort vita beardisar vid födseln,tyvärr. Dom vill inte att det ska komma ut att en kull fått en "feltecknad" som dom kallar det. Vita (feltecknade) är inte godkända inom rasen. carina

Nej, jag vet det. Jag menar bara att det är sällan man ser dem här i Sverige. Jag har bara sett såna på amerikanska hemsidor.

Dom är ovanliga i Sverige därför att dom får inte leva så länge. :confused:

ÅÅ va roligt med en tråd bara för Bedisar :banana:
jag två styckna, fast vi har haft 5 styckna i omgångar, som mest hade vi tre stycka.
Fast det är ju tyvärr så att sjukdommar kommer och man mister sin del av de käraste man har.
2002 fick vi ta bort två styckan på en månad.
2003 köpte vi min lilla gull unge Mio, men vi fick låta honom somna i februari pga. höftledsfel så kom min lille Ville Tolv :banana:

Han heter Fashionpack´s Jolly Jumper i stamtavlan "Ville"
denandre vi har heter Quarris Largetto "Boris"
Min Mio hette Farmaren´s Yes Yes, lite komist för vi när han skulle vara på utställning och vinna skulle vi skrika YES YSE :angel: ;) hehe men han förblir alltid i mitt ´hjärta :love: :angel:

Borde inte alla beardisar heta "Ett Gott Humör" :)
Min gamla dam är iaf alltid på gott humör :love:

Nä, hon är inte gammal. Hon har börjat prata lite mera på gamla dagar och efter riktigt mycket rus så kan hon vara lite stel och halt, men det är fortfarande lek och bus som gäller. :D

Den här bilden är från i våras
4f81d44c.jpg

Jo jag tror det. Har iallafall aldrig träffat en Beardis på dåligt humör. :love: Vad fin hon var din dam! :love:

/Maria

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 988
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 512
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 698
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar