Beagle/Nobs bebis..

N

Nora_

ujuj... snart får jag hem min bebis... en liten söt krabat blandning mellan norrbottensspets o beagle.. spännande... :)

Sv: Beagle/Nobs bebis..

Oj! Vilken blandning!
Blir spännande att se bilderna sen.
Hur är blandningen i föräldrarna? (nyfiken)
Är det renrasiga föräldrar som dom korsat, eller finns det fler raser i?

Lycka till med valpen!

Blir det skvaderjakt framöver? (NattanA var snabbare)
skvader.jpg

:eek: Får jag fråga om du vet varför uppfödaren valde att blanda dessa 2 raser ?:eek:

Men vad ska ni aktivera valpen med? Vad ska ni jaga?

Vet märkte det sen :p men orkade inte ändra 2 gånger ;) tänkte att det lika gärna kan stå kvar då hon inte behöver svara 2 gånger...

Tack så mycket!:)
Jättefin vovvsing iaf.. :)
Det blev en tjuvparning.. Båda föräldrarna är jättefina iaf..
Och blir väl mest som sällskap träna lydnad o agillity.. följa med när man är ut å rider.. å lite rådjursjakt om hunden nu är sugen dvs.. :)
Kastar upp nå bilder sen.. :) men ser ut som en beagle fast nobs färgad.. :)

hmm.. tänkt mest till sällskap o agillity&lydnad.. men även rådjursjakt i fall nu hunden är sugen dvs..

Bara för att den har jakt i sig i de båda raserna så behöver det inte betyda att hunden är jaktsugen... *påpekar till alla som kommenterat det... *

Det var en tjuvparning..

Agillity, lydnad.. sällskapshund.. å jakt om hunden vill.. rådjur helst.. annars äre ju kul å gå på tjäderjakt oxå :P

Bara för att den har jakt i sig i de båda raserna så behöver det inte betyda att hunden är jaktsugen... *påpekar till alla som kommenterat det... *

Varför menar du att den inte skulle bli det? I vilket fall skulle jag vara förberedd på att den lär bli det.

klart jag är förberedd men det är inget som säger att det absolut måste bli det. Jag är själv jägare så jag tycker bara det vore kul. men... om vi säger så här..

lite konstig jämnförelse.. men skitsamman..

Om ett barns föräldrar är idiotier.. måste barnet också vare en idiot då? ....

Eller..

Om en hästs föräldrar båda är hopphästar.. Måste avkomman bli hopphäst för det?

Det är ju ändå lite så att dom blir det dom gör dom till. även om anlagen givetvis spelar stor roll också

Om ett barns föräldrar är idiotier.. måste barnet också vare en idiot då? ....

Det beror ju på vad du menar med "idiot". Om båda föräldrarna bär på något, vadsomhelst, som nedärvs, så är ju risken överhängande att barnet kan drabbas.

Eller..

Om en hästs föräldrar båda är hopphästar.. Måste avkomman bli hopphäst för det?

Den lär ha anlag och kroppsbyggnad för precis det, ja.

Det är ju ändå lite så att dom blir det dom gör dom till. även om anlagen givetvis spelar stor roll också

Du kan möjligtvis förbjuda den att jaga. Men hur du ska få en hund med två jakthundsraser till föräldrar att inte ens intressera sig för jakt? Hoppas du på en otypisk jakthund, eller spekulerar du bara?

"Det beror ju på vad du menar med "idiot". Om båda föräldrarna bär på något, vadsomhelst, som nedärvs, så är ju risken överhängande att barnet kan drabbas."

Ja "risken att det nedärvs" är ju givet, men det är inget som säger att det Blir så bara för att. det är att dra alla över en o samma kam..

"Om en hästs föräldrar båda är hopphästar.. Måste avkomman bli hopphäst för det?

Den lär ha anlag och kroppsbyggnad för precis det, ja."!

Ja visst anlag o kroppsbyggnad är en sak.. men den behöver inte brinna för det. Min hästs föräldrar är exempelvis hopphästar som har tävlat mycke o vunnit en massa. Men min egen häst tycker inte om hoppning.. visst hon hoppar nått skutt nångång sådär.. men det är också det..

Du kan möjligtvis förbjuda den att jaga. Men hur du ska få en hund med två jakthundsraser till föräldrar att inte ens intressera sig för jakt? Hoppas du på en otypisk jakthund, eller spekulerar du bara?

Har jag sagt att jag ska förbjuda den att jaga?
Jag har ju skrivit att jag själv är jägare, och jag kommer att fara ut i skogen. Sen får man väl se vad dens intresse är..
Jag hoppas helt enkelt på en fin hund, som sällskap, om den sen intresserar sig av jakt.. ja då ta ja bössan å far ut i skogen å jagar helt enkelt.. det är inte mer med det... :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 063
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka