Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir det en vilodag idag. Ska ta in hästarna bara. Förkylningen har satt sig i halsen och jag kan knappt prata. Kul att vara sjuk på nyår, igen! :down:

Blåser typ storm här idag. Sadlade min häst och lät äldsta dottern få rida lite förut. Hon var överlycklig för att få styra, stanna och starta själv :love:

Sen tog jag en tur på unghästen. Trodde han skulle vara mer på tårna när det blåste så mycket och det börjat skymma men han är lika cool ändå :D Pigg och glad och lydig! Glad att mina hästar inte blir knäppa av blåst som många andra blir :)

Hostar mest idag men inget halsont annars. Får ta det lugnt några dagar till så är bog skiten borta snart.

I morgon är vi några som ska ses hos min tränare för att rida ut en sväng ihop :) Jag har ju aldrig sällskap när jag rider så det ska bli roligt!

12 timmars plugg idag. Det händer typ aldrig, för jag orkar inte. Men jag måste. Typ 63,5 timmar kvar tills uppsatsen ska vara inlämnad. Men vem räknar.

Har redan sagt till maken att när jag lämnat in uppsatsen ska jag (1) träna, (2) sola och (3) shoppa. :D

Jag och ponny har promenerat 45 minuter i kuperad terräng idag. Får se om det blir något imorgon eller om det är smällare redan på dagen.

12 timmars plugg idag. Det händer typ aldrig, för jag orkar inte. Men jag måste. Typ 63,5 timmar kvar tills uppsatsen ska vara inlämnad. Men vem räknar.

Har redan sagt till maken att när jag lämnat in uppsatsen ska jag (1) träna, (2) sola och (3) shoppa. :D

Fy fasiken :crazy: Heja dig, jäklar vad du får fira när det är klart! :D :banana:

Fy fasiken :crazy: Heja dig, jäklar vad du får fira när det är klart! :D :banana:

Ja, planen är att fira satan. Dock är det nog mer troligt att jag sätter mig i bilen, börjar storgråta, åker hem och sover tills på tisdag. :p

Klev upp före sex imorse och började skriva. Allt är liksom redan klart, det ska bara (nåja) skrivas. Har kräkt ur mig ett par tusen ord redan, har nog ett par tusen kvar plus att allt ska kollas och dubbelkollas. Det här blir tiiiiiight!

Vet ni jag dog faktiskt inte av träningsvärk! Yogade dagen efter och det mjukade upp det värsta. Nu sitter vi alla i familjen och snorar så vi vilar över helgen och tar nya tag på mån! Som så många andra:angel:

Det blev marklyft igår! Känns jäkligt bra, tekniken känns super på de här ganska lätta lyften jag ägnar mig åt. 3x8 på 45 kg igår, blev filmad på set nr 2 och det ser oförskämt lätt ut. Men jag går in i period 2 nästa vecka (ett pass kvar på period 1), då blir det 3x5 på huvudövningarna och då kan jag definitivt öka.

Kul att träna med syrran också :) Vi ska försöka köra ihop någon gång då och då i alla fall.

Idag ska jag ta en rejäl promenad och sen funderar jag på att göra en grej jag såg på instagram - nyårsburpees eller death by burpees :D Man kör 1 burpee första minuten, 2 burpees andra minuten, 3 burpees tredje minuten osv tills det inte går längre. Låter hemskt men ganska kul också :D

Ja, planen är att fira satan. Dock är det nog mer troligt att jag sätter mig i bilen, börjar storgråta, åker hem och sover tills på tisdag. :p

Klev upp före sex imorse och började skriva. Allt är liksom redan klart, det ska bara (nåja) skrivas. Har kräkt ur mig ett par tusen ord redan, har nog ett par tusen kvar plus att allt ska kollas och dubbelkollas. Det här blir tiiiiiight!

Du får fira efteråt i så fall ;) Kämpa på :heart

Blev en trevlig tur med 5 andra ekipage och min häst som alltid är stencool tyckte det var superkul så en av de andra undrade om det var unghästen jag hade med mig haha :D

Nu ska jag och äldsta dottern fixa stallet så hästarna kan gå in ikväll. Första gången på typ ett år dom ska sova inne och dom lär inte gilla det. Hunden ska tröttas ut och så kanske vi går en tur så dottern får rida unghästen också :) Blir en lugn kväll med god mat bara. Vill ha koll på djuren.

Åkt Nyårsrännet på morgonen. Två varv på elitslingan (ramlade noll gånger trots dödskurvan of doom) och två på den lite mindre farliga. Blev varvad, men vad gör det om hundra år?
Ikväll blir det middag hos en kompis.

Dottern ville inte rida men vi har fixat stallet och lagt ett spår åt hunden :) Jag får gå spåret med hunden sen och ta en promenad med henne sen.

Gott nytt år till allihop! Idag har det inte blivit någonting, det har smällt på med raketer hela dagen så vågade inte ge mig ut med en redan innan övernervös häst. Nu sitter jag i stallet (eller i bilen på parkeringen) och väntar på min skjuts. Det blir dock ett väldigt lugnt firande.

Gott nytt år!

Jag har spenderat dagen med att trimma pålle och rida ut på en bångstyrig ponny! Nu blir det nog soffan, förkylningen är hemsk!

5km slätlopp slutade med att jag sprang in som 6a av 50 start! :D Tiden 00:26:58 kunde varit bättre, men jag är nöjd! Har trots allt inte toppat någon form inför detta loppet, det var mest en kul grej! Och kul var det! :up:

Red pålle efter det och som han gick! Fina pålle! :love:

Gott nytt år beachvänner!

Jag skrev senast i oktober och det är väl ungefär senaste gången jag gjorde något beachigt. :p Fram till i går! Då gav jag mig ut på en runda med blandad löp och gång i skogen. Det blev ganska backigt och med obanad terräng, och självklart sprang jag vilse en liten sväng också. I morse vaknade jag med skön träningsvärk. :D Äntligen! Det är bara drygt 8 månader kvar till Ultravasan så det är hög tid att komma igång med springandet.

Hoppas alla hade en bra dag igår :) Vi hade det lugnt och tolvslaget spenderades i stallet men hästarna märkte inget smällande pga radion så det var lugnt. Lite oroliga när jag skulle ta in dom vid 21 bara.

Idag skiner solen och det sprätter i kroppen! Ska snart äta lunch sen ska jag ut och rida mesans lillan sover. Äldsta dottern blev sjuk igår så vi får se om hon vill med ut och leka sen eller inte. Jag ska försöka få till en vovvepromenad också :)

Hostar en del fortfarande så träningen får vänta någon dag till tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden