Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom upp i 39,7 graders feber igår. Jätteroligt! Har bara 38,2 idag :meh:

Ska försöka ta lite prover ifall det är något som behöver medicineras när jag åker på skiten för tredje gången på en månad. Eller om jag bara har otur....

Hoppas jag är såpass pigg i morgon så jag orkar med en lite ridtur.

Ta det lugnt med ansträngning om du har/nyligen har haft så hög feber!! Dessutom med halsont.. Hästarna klarar sig, ring du vc/1177 istället och kurera dig!
Krya på dig! :)

Har haft lite "ont" i vänstra halvan av häcken lite fram och tillbaka sista typ månaden, kommer mest när jag ridit i dressyrsadeln eller suttit still på samma sätt en längre tid.. Var hos kiropraktorn igår och berättade om mitt problem + fixade resten av mina andra "problem".. :angel:
Fick en mindre skön triggerpunkts behandling rätt i skinkan.. J-vlar så ont det gjorde och jag har faktiskt fortfarande lite ont i emellanåt.. haha! :crazy: :rofl:
Kiro: Säger du stopp så slutar jag med en gång..
Jag: Mhpfmm.. *biter ihop för jag vet att det hjälper hur j-vla ont det än må göra just då..*
Och så fick jag stretchövningar att göra.. + att nacken har blivit lite bättre sen jag fick min bettskena.. jag måste pressat/gnisslat en jävla massa.. O_o

Ridit fina pålle idag och sprungit 5km, tack och lov känner jag inte av häcken under löpningen, lopp på lördag ju! Nu dusch, sen sova en timme, sen jobb hela natten.. :D

Jag hade ringt vårdcentralen om jag var du. Just det där med feber som kommer tillbaka flera gånger har jag för mig att man ska ha lite respekt för.

Ja jag ska ringa dom. Igår försökte jag men det va lönlöst att komma fram. Idag sov jag när telefontiden va så fet sket sig också. Ska prova i morgon igen.

Hur lång tid tar ett sånt pass?
Länge! 3h typ. Från att jag far hemifrån,kör till gymmet (45km en väg) tränar med denna kompis,snabbt via butiken efteråt och hem igen brukar ta 5h!! Blir ca 1ggr/månad jag har möjlighet att träna med honom. Hinner inte oftare. Kompisen är arbetslös så för gymmet är sgs hans jobb. Han har svårt att förstå att "vanliga" inte hinner träna. När jag är själv och tränar på ett närmare och litet gym får jag ett riktigt bra pass på max 1,5h.

Ta det lugnt med ansträngning om du har/nyligen har haft så hög feber!! Dessutom med halsont.. Hästarna klarar sig, ring du vc/1177 istället och kurera dig!
Krya på dig! :)

Ja dom klarar sig att men jag behöver lite frisk luft och en skrittur är mindre ansträngande än en promenad :D

Tack! Ska prova få tag i VC i morgon igen.

Länge! 3h typ. Från att jag far hemifrån,kör till gymmet (45km en väg) tränar med denna kompis,snabbt via butiken efteråt och hem igen brukar ta 5h!! Blir ca 1ggr/månad jag har möjlighet att träna med honom. Hinner inte oftare. Kompisen är arbetslös så för gymmet är sgs hans jobb. Han har svårt att förstå att "vanliga" inte hinner träna. När jag är själv och tränar på ett närmare och litet gym får jag ett riktigt bra pass på max 1,5h.

Det var det jag tänkte, att det där måste ju ta flera timmar. :D

Åker tåg. Hängt med mina syskonbarn och byggt lego mest, men igår sprang jag en timme med syrrans hund. Hittar inte så bra där och pannlampan strejkade så det blev lite kringelikrokar i bostadsområdena där det fanns gatlampor.

Jag och ponny har promenerat ungefär 45 minuter i kuperad terräng (mycket upp och ner) idag. Känns inte som vi gjort annat än promenerat hela den här ledigheten, men när jag verkligen reflekterade över det så är det enda som avvikit från planen att jag glömde alla hästgrejerna hemma första dagen (när jag jobbade halva dagen) så jag fick åka hem efter att ha mockat och så igår p.g.a. stormen. Annars har hon bara stått julafton, och det var planerat. I ärlighetens namn ger ju promenaderna mig mer motion i dagsläget än om jag hade suttit på, och hennes nerver verkar behöva det.

Det blir mer vardagsmotion nu än när jag bodde i lägenhet. :) Gick idag till torpet, tog väl 10 min, gav fåglarna mat och gick hem igen. Tog hästen ur hagen, gick ca 1 km i skogen. De går tillfälligt i sommarhage pga ihopsläpp, det är väl 300 m till hagen från stallet. Så jag fick gå tillbaka, hämta lunchpåsar, ge lunch och gå tillbaka. Det blir mycket sådär hela tiden. Gött skönt. :) Utöver det gick jag på stan i någon timme också. Har shoppat massor med nya kläder nu på rean, väldigt välbehövligt! Längtar efter vardag och att ha ork/lust/motivation till mer regelrätt träning, men det är väl några veckor kvar tills inflytt i torpet och ett mer normalt liv kan börja.

Mycket piggare idag! Inte alls lika ont i halsen heller :banana: Men nu har maken åkt på det istället... roligt att vi ska vara sjuka när barnen har jullov :meh: Ingen snö har vi heller så vi håller på att planera för en dag i Branäs för bobåkning och eventuellt skidor för maken och äldsta dottern :)

Blir en lugn dag idag då vi inte är riktigt pigga som sagt men ska gå ut och lufta barnen en sväng iallafall.

Gymmad och klar :up: Pressar stod på schemat, körde slut på armarna. Efter det en magövning och sen 4x1 minut i stakmaskinen.

Har fått min syrra att börja på samma gym också! :) Hon vill gå dit imorgon, egentligen ska jag ha vilodag imorgon men kan inte motstå att få träna ihop såatte... :angel: Men jag har ett dilemma med stallet. Ska ha hand om häst nr 2 imorgon (den som ägs av hon som är bortrest), men ridhuset är bokat 11-13 och 14:30-21... :meh: Dåligt underlag ute. Och ägaren sa att jag gärna får se till att rida innan nyår så att han är lite rastad. Men min dag går inte riktigt ihop om jag ska hinna rida också... Skulle hemskt gärna låta honom stå, jag tror inte han blir speciellt knäpp av det (går dessutom i stor hage med lekfull kompis), men det dåliga samvetet slår till. Hur skulle ni gjort? Obs att stallet ligger nära hem men gymmet tar flera timmar iom att jag måste åka buss 3 mil enkel väg.

(Jag MÅSTE ju inte träna med syrran men vi ses inte alls ofta nu för tiden så det vore så kul!)

Om du räknar bort träningen ur morgondagens schema @zassoo, hade du hunnit rida hästen med den snäva marginalen på när det är ledigt i ridhuset? Min (som med allt annat som rör hästfolk/gemensamma utrymmen :meh:) erfarenhet brukar vara att de som är där innan inte går ut när deras tid är slut och de som ska komma sen kommer alldeles för tidigt.

Om du räknar bort träningen ur morgondagens schema @zassoo, hade du hunnit rida hästen med den snäva marginalen på när det är ledigt i ridhuset? Min (som med allt annat som rör hästfolk/gemensamma utrymmen :meh:) erfarenhet brukar vara att de som är där innan inte går ut när deras tid är slut och de som ska komma sen kommer alldeles för tidigt.

Jag hade väl hunnit precis, om jag såg till att gå in så fort jag kunde. Men det är ju himla stressigt. Lite tjurig över att de meddelade bokningarna först i måndags... Jag hade planerat att rida på kvällen, delvis för att jag måste ta in hagkompisen också om jag rider mitt på dagen och det är ju lite bökigt. Det går ju förstås att rida på morgonen men jag tycker att de ska få gå ut när de nu har stått inne sen 18 kvällen innan...

Har typ inte tränat på tre veckor. Sjukdom, bortrest, examensjävlaarbete. Befinner mig i en mycket liten tunnel fram tills klockan tolv på måndag.

Kliv, kliv, överlev.

Jag hade väl hunnit precis, om jag såg till att gå in så fort jag kunde. Men det är ju himla stressigt. Lite tjurig över att de meddelade bokningarna först i måndags... Jag hade planerat att rida på kvällen, delvis för att jag måste ta in hagkompisen också om jag rider mitt på dagen och det är ju lite bökigt. Det går ju förstås att rida på morgonen men jag tycker att de ska få gå ut när de nu har stått inne sen 18 kvällen innan...

Du hade nära till stallet, va? I nödfall hade jag ridit på morgonen. Min häst tycker inte heller om det, men ibland (som vid utsläpp) måste jag ju. Dessutom kan det vara bra med tanke på tävlingar som oftast är på morgonen. Är det ens egen häst tycker jag det är lättare att ta beslutet att nu får du stå idag, men som du säger blir det lite mer en samvetsfråga när hästen tillhör någon annan som vill att den rids.

Hade det varit jag, och jag hade haft nära till stallet hade jag ridit den på morgonen. Måste den andra hästen gå in även om den har mat?

Gymmad och klar :up: Pressar stod på schemat, körde slut på armarna. Efter det en magövning och sen 4x1 minut i stakmaskinen.

Har fått min syrra att börja på samma gym också! :) Hon vill gå dit imorgon, egentligen ska jag ha vilodag imorgon men kan inte motstå att få träna ihop såatte... :angel: Men jag har ett dilemma med stallet. Ska ha hand om häst nr 2 imorgon (den som ägs av hon som är bortrest), men ridhuset är bokat 11-13 och 14:30-21... :meh: Dåligt underlag ute. Och ägaren sa att jag gärna får se till att rida innan nyår så att han är lite rastad. Men min dag går inte riktigt ihop om jag ska hinna rida också... Skulle hemskt gärna låta honom stå, jag tror inte han blir speciellt knäpp av det (går dessutom i stor hage med lekfull kompis), men det dåliga samvetet slår till. Hur skulle ni gjort? Obs att stallet ligger nära hem men gymmet tar flera timmar iom att jag måste åka buss 3 mil enkel väg.

(Jag MÅSTE ju inte träna med syrran men vi ses inte alls ofta nu för tiden så det vore så kul!)

Rid på morgonen, det hade jag gjort och det gör jag ofta! :) Har man tagit på sig att motionera en häst så tycker jag att man gör det också. Att knalla runt i hagen är inte det samma som att ridas.

Ok, JÄTTESTOR BILD!! O_o :rofl:
Menehhsåatt.. någon som har/har testat denna? Tycker den ser skön och bra ut..
3010580V27r_1.jpg

Du hade nära till stallet, va? I nödfall hade jag ridit på morgonen. Min häst tycker inte heller om det, men ibland (som vid utsläpp) måste jag ju. Dessutom kan det vara bra med tanke på tävlingar som oftast är på morgonen. Är det ens egen häst tycker jag det är lättare att ta beslutet att nu får du stå idag, men som du säger blir det lite mer en samvetsfråga när hästen tillhör någon annan som vill att den rids.

Hade det varit jag, och jag hade haft nära till stallet hade jag ridit den på morgonen. Måste den andra hästen gå in även om den har mat?

Ja, det är 3 km dit. Jag kan absolut rida på morgonen, det blir bara så bökigt. Problemet är att de här hästarna går på ena sidan stallet och alla andra hästar på andra sidan stallet... Och hagkompisen är en ganska röjig unghäst. Han kanske håller sig lugn med mat men jag blir så nojig. Vi får se hur jag gör. Jäkla ridhusbokningar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V