Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rid på morgonen, det hade jag gjort och det gör jag ofta! :) Har man tagit på sig att motionera en häst så tycker jag att man gör det också. Att knalla runt i hagen är inte det samma som att ridas.

Nu vet ju du inte ett dugg om vilken deal jag har med hästägaren så det där snacket kan du skippa. Hästen ska i första hand ses till så att han mår bra, ridning är ett plus men inget krav. Hästen är heller inte helt igång.

@zassoo Jag hade kollat med ägaren hur den andra hästen är om den blir själv, och ridit på morgonen om den är ok med det! Min häst hatar att vara själv, men jag skulle aldrig kräva att hans hagkompis är ute hela dagen :)

Min förkylning har brutit ut, kollegorna försökte skicka hem mig direkt när jag kom imorse. Gick hem tidigt och passade på att rida ut i ljuset iaf, pålle bockade och sprallade för fullt!

@zassoo Jag hade kollat med ägaren hur den andra hästen är om den blir själv, och ridit på morgonen om den är ok med det! Min häst hatar att vara själv, men jag skulle aldrig kräva att hans hagkompis är ute hela dagen :)

Ja, jag ska nog kolla med henne om hon tror att han håller sig i skinnet någon timme eller så :p

Har typ inte tränat på tre veckor. Sjukdom, bortrest, examensjävlaarbete. Befinner mig i en mycket liten tunnel fram tills klockan tolv på måndag.

Kliv, kliv, överlev.

Heja dig! Jag förstår frustrationen över att inte kunna träna (speciellt när det beror på sjukdom och sån skit man har absolut noll möjlighet att kunna styra över) men gymmet finns ju alltid kvar framöver! :)

KL

Jag har trääänat i dag; har annars legat rätt lågt med mest promenader och bara ett par enstaka styrkepass de senaste två veckorna. Lackade ur på mina gamla gympadojor och tog på mig ett par oanvända Converse som jag hittade i garderoben (!). Vet inte om det är ren inbillning men knäböjen gick som en dans! :D Resten vete tusan. Känner mig så extremt matt och darrig. Hoppas att det beror på chocken över att behöva kliva upp kl 5 igen efter fem dagars ledighet, och inte att det ligger någon förkylning och lurar. :cautious:

Men apropå skor då: Vad har ni på fötterna när ni gymmar? Jag köpte ett par skor på rea i går, men så läste jag på nätet när jag kom hem - och såg att de hette någonting med cardio - att det är ypperliga typ snurr- och aerobicsskor ... Inte riktigt vad jag tänkt ha dem till. Skor utan en massa dämpning, visst, men hur ska man tänka sen? Det finns ju en uppsjö av olika sorters skor! Riktiga lyftarskor med klack känns liksom överkurs. Bah, det kanske får bli Converse framöver då.

Heja dig! Jag förstår frustrationen över att inte kunna träna (speciellt när det beror på sjukdom och sån skit man har absolut noll möjlighet att kunna styra över) men gymmet finns ju alltid kvar framöver! :)

KL

Jag har trääänat i dag; har annars legat rätt lågt med mest promenader och bara ett par enstaka styrkepass de senaste två veckorna. Lackade ur på mina gamla gympadojor och tog på mig ett par oanvända Converse som jag hittade i garderoben (!). Vet inte om det är ren inbillning men knäböjen gick som en dans! :D Resten vete tusan. Känner mig så extremt matt och darrig. Hoppas att det beror på chocken över att behöva kliva upp kl 5 igen efter fem dagars ledighet, och inte att det ligger någon förkylning och lurar. :cautious:

Men apropå skor då: Vad har ni på fötterna när ni gymmar? Jag köpte ett par skor på rea i går, men så läste jag på nätet när jag kom hem - och såg att de hette någonting med cardio - att det är ypperliga typ snurr- och aerobicsskor ... Inte riktigt vad jag tänkt ha dem till. Skor utan en massa dämpning, visst, men hur ska man tänka sen? Det finns ju en uppsjö av olika sorters skor! Riktiga lyftarskor med klack känns liksom överkurs. Bah, det kanske får bli Converse framöver då.

När jag lyfter tungt sparkar jag av mig skorna. Kör på med converse tills du vill köpa lyftarskor. :)

Haha sådär, nu är mitt stallproblem löst och det var ju inte så svårt :angel: Hagkompisen kan få hö eller flyttas till en liten hage på andra sidan där han ser de andra. Så jag rider på morgonen och tränar sen, blir bra det! Det är typiskt såna här grejer som jag förstorar upp bara för att nån har sagt att den andra hästen blir knäpp och inte kan stå själv... Suck :p

@aiquen Jag har precis köpt mig ett par Rebook crossfit nano 6.0 och älskar dem! De är gjorda för crossfit (som namnet antyder lite diskret sådär ;)) och är anpassade för att man både ska kunna lyfta tungt och hoppa omkring i dem. Jag har provat att lyfta i skor med dämpning (typ löparskor) och det är verkligen ingen höjdare.

Mina ser ut såhär:
AR3301_01.jpg

Haha sådär, nu är mitt stallproblem löst och det var ju inte så svårt :angel: Hagkompisen kan få hö eller flyttas till en liten hage på andra sidan där han ser de andra. Så jag rider på morgonen och tränar sen, blir bra det! Det är typiskt såna här grejer som jag förstorar upp bara för att nån har sagt att den andra hästen blir knäpp och inte kan stå själv... Suck :p

Skönt att det löste sig så enkelt! Oftast finns det ju en lösning, man ska bara komma fram till den! :)

Jag tog en lugn ridtur förut. Syftet va egentligen mest att rasta hunden som tycker att matte och husse är supertråkiga som är sjuka :p

Annars så har jag städat övervåningen. Äldsta dottern har väntat på den här städdagen sen julafton för att få ha sina nya sängkläder så jag kände mig tvungen :p

Nu ska jag fixa hästarna för kvällen, duscha och slänga mig i soffan!

Vi har en häst i stallet som enligt ägaren inte kan vara själv. Jag tycker att så länge man erbjuder sig att ta in hästen så har ägaren som val att hästen går in, eller så får den vackert gå kvar ute. Jag skulle aldrig låta bli att rida för att någon fått för sig att hens häst inte kan vara ensam varken i stallet eller boxen (har seriöst hänt att folk har föreslagit att jag ska låta bli att rida...). Oftast är ju faktiskt de flesta vettiga och tacksamma för att man kommer med ett förslag, det är väl bara jag som har otur med konstiga människor runt mig. ;)

Skönt att det löste sig! Jag förstår hursomhelst att du tycker att det är bökigare att rida på morgonen, tycker jag också. Förut fick min häst hö inne vid sex och sen utsläpp några timmar senare, då var det enklare att övertala om att ridning på morgonen är en bra idé. Nu vill hon mest ut och äta och tycker att mattes konstiga idéer är = :turd:. :angel:

Jag har rejäl träningsvärk från igår, trappor är inte att leka med :laugh: Redan igår när jag skulle ta mig ned för en trappa efter passet var jag tvungen att hålla i mig i ledstången för att inte ramla...

Det blir hyfsat lugnt idag men ska se till att komma upp i 10 000 steg, gick en timme nyss så det får bli en kortare promenad till ikväll. Yoga vill jag göra också. Däremellan ska jag försöka få till lite plugg, usch :p Har lite småkrafs kvar på kursen som jag vill bli av med.

Hehe, hoppas träningsvärken ger sig!

Jag har en ny mobil med stegräknare, så siktar också på att komma upp i 10 000 steg per dag. Det hände för första gången igår, när jag var ute och red. :D Idag var vi ute i skogen i flera timmar och strosade runt och glad i hågen hade jag telefonen i byxfickan. Men jag vet inte vad det blev för fel: för mjukt i marken, för pösiga byxor (termobrallor ftw!), för inte blev det så många steg registrerade. Hur som helst, jag VET att jag varit ute länge och stövlat runt över myrar och genom skog och haft det allmänt härligt.

Vi har en häst i stallet som enligt ägaren inte kan vara själv. Jag tycker att så länge man erbjuder sig att ta in hästen så har ägaren som val att hästen går in, eller så får den vackert gå kvar ute. Jag skulle aldrig låta bli att rida för att någon fått för sig att hens häst inte kan vara ensam varken i stallet eller boxen (har seriöst hänt att folk har föreslagit att jag ska låta bli att rida...). Oftast är ju faktiskt de flesta vettiga och tacksamma för att man kommer med ett förslag, det är väl bara jag som har otur med konstiga människor runt mig. ;)

Skönt att det löste sig! Jag förstår hursomhelst att du tycker att det är bökigare att rida på morgonen, tycker jag också. Förut fick min häst hö inne vid sex och sen utsläpp några timmar senare, då var det enklare att övertala om att ridning på morgonen är en bra idé. Nu vill hon mest ut och äta och tycker att mattes konstiga idéer är = :turd:. :angel:

Ja alltså de allra flesta är ju inte så svåra att ha att göra med egentligen. Det är väl snarare jag som tror att de ska tycka att jag är jobbig och omständig... :p

Jag har en ny mobil med stegräknare, så siktar också på att komma upp i 10 000 steg per dag. Det hände för första gången igår, när jag var ute och red. :D Idag var vi ute i skogen i flera timmar och strosade runt och glad i hågen hade jag telefonen i byxfickan. Men jag vet inte vad det blev för fel: för mjukt i marken, för pösiga byxor (termobrallor ftw!), för inte blev det så många steg registrerade. Hur som helst, jag VET att jag varit ute länge och stövlat runt över myrar och genom skog och haft det allmänt härligt.

Lite lurigt det där med stegräknare :D Att skritta ut med hästen ger sjukt många steg :p

Mina skor är återfunna! :banana: Fick sms för en stund sen, personen bad så hemskt mycket om ursäkt och meddelade att skorna hade lämnats in i receptionen. Skönt!

Syrran har ställt in träningen :mad: Suck, jag som hade lagt upp värsta planen... Jag blir lite trött på mig själv ibland, jag lägger massa energi på att göra en plan på vilken tid jag ska hit eller dit och så när den ändras blir jag ganska störd. Hade ju dessutom planerat marklyft på nyårsafton men nu ska vi tydligen bjuda hem svärmor på lunch så då blir det inget med det. Meeeen nu har jag ryckt upp mig och tänker att det får bli marklyft imorgon istället, egentligen ska jag ha en vilodag mellan passen men det är ju olika kroppsdelar så det är inte hela världen. Andas zass, andas :cool:

Nu vet ju du inte ett dugg om vilken deal jag har med hästägaren så det där snacket kan du skippa. Hästen ska i första hand ses till så att han mår bra, ridning är ett plus men inget krav. Hästen är heller inte helt igång.

Jag vet bara vad du väljer att skriva, det har du helt rätt i och utifrån det du skrev så tolkade jag det som att du har tagit på dig att rida hästen och får dåligt samvete om du inte gör det.. inte svårare än så!
Nu har det ju löst sig så det är ju bra

När jag lyfter tungt sparkar jag av mig skorna. Kör på med converse tills du vill köpa lyftarskor. :)

Ja, det har jag ju sett många göra, men jag känner mig nog inte helt bekväm med det själv. Men ja, Converse är ju antagligen bättre än vanliga, mjuka inomhusskor.

@aiquen Jag har precis köpt mig ett par Rebook crossfit nano 6.0 och älskar dem! De är gjorda för crossfit (som namnet antyder lite diskret sådär ;)) och är anpassade för att man både ska kunna lyfta tungt och hoppa omkring i dem. Jag har provat att lyfta i skor med dämpning (typ löparskor) och det är verkligen ingen höjdare.

Mina ser ut såhär:
AR3301_01.jpg

Så snygga! Jag har sneglat lite åt ett par typ såna men dels är de väl rätt dyra (vilket jag iofs borde kunna unna mig när jag nu fått in en bra rutin i träningen) och dels skrämmer det där med crossfit mig lite. :p Jag hoppar och klänger inte så mycket. ;) Men är de inte så dämpade och funkar som allroundskor (även gå på löpband, crosstrainer) kanske de inte är så tokiga. Det här tåls att fundera på!

Det gick super att rida idag! :banana: Hittade galoppknappen och pålle var superfin, lite självförtroendeboost :)

Syrran har ändrat sig igen :rofl: Hon var visst inte upptagen förrän senare. Men jag skulle ju ändå träna så vi kör ihop, så länge jag får göra mina marklyft är jag glad och nöjd! Mot årets sista pass på gymmet :up:

Tömkörning i skogen idag, upp och ner och över stock och sten. :) Knåpade väl ihop ca 1,5 km tror jag. Älskar att vara ute i skogen på riktigt! Dock jättemörkt idag, nu börjar det redan bli riktigt skumt ute. Trist väder, blåsigt också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V