Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blåser det storm. Började redan igår, ponny och jag trotsade dock vädergudarna och promenerade 25 minuter. Idag får vi nog kasta in handduken, hon hade definitivt behövt röra sig men det känns nästan farligt att ta ut henne när hon är så uppstirrad redan innan.

Jaha. Jag var glad i hågen efter ett riktigt bra och tungt benpass på gymmet, dessutom i mina precis nyköpta skor som satt perfekt och var precis vad jag ville ha :up: (Reebok crossfit nano :love:)

Så när jag är färdig och ska ta på mig skorna inser jag att det här är inte mina skor. Någon har tagit mina och lämnat sina egna, i en storlek mindre :arghh::banghead: Fan vad jävla dumt. Det var tur att jag hade ett par extra skor i väskan, mina gamla gymskor. Hade jag behövt ta mina sprillans nya skor ut i slasket så hade jag blivit jävligt förbannad. Hädanefter får jag ta med en påse och ta med ytterskorna till skåpet... :(

Jaha. Jag var glad i hågen efter ett riktigt bra och tungt benpass på gymmet, dessutom i mina precis nyköpta skor som satt perfekt och var precis vad jag ville ha :up: (Reebok crossfit nano :love:)

Så när jag är färdig och ska ta på mig skorna inser jag att det här är inte mina skor. Någon har tagit mina och lämnat sina egna, i en storlek mindre :arghh::banghead: Fan vad jävla dumt. Det var tur att jag hade ett par extra skor i väskan, mina gamla gymskor. Hade jag behövt ta mina sprillans nya skor ut i slasket så hade jag blivit jävligt förbannad. Hädanefter får jag ta med en påse och ta med ytterskorna till skåpet... :(

Det hände mig när jag var liten och hade haft gympa! Någon tog mina nya ytterskor och lämnade kvar sina gamla slitna (typ sex storlekar för stora också, så jag fattar inte hur man kan ta så fel och hur människan ens fick ner sina fötter i mina skor) och jag vägrade ta på mig de där fula hemska skorna. Fick åka hem i gympaskorna, som man inte fick ha utomhus, med det slutresultatet att mina föräldrar vackert fick köpa två par nya skor. :meh:

Idag har jag faktiskt tagit mig ut på en promenad i blåsten på runt en timme. Visserligen i lugnt tempo på grund av sällskap, men ändå. Har trots allt vaknat någon form av motivation till att ta tag i det igen, sen ska det bara vara genomförbart i vardagen när det drar igång med jobb och stall som ska bollas runt i nästa vecka igen. Men motivation är väl en start, om inte annat? :angel:

Benpass from hell idag. Ville dö efter uppvärmningen,men krigade mig igenom passet!
12 min gång på löpbandet med gummiband. 4km/h i max lutning. Långa långsamma kliv
13 min crosstrainer
50 sittande legextensions - hoppa direkt till sittande legcurls 50 st
Direkt tillbaka 40-40..osv ner till 10-10. Ibland gör vi upp tillbaka men räckte bra så idag. Done! Sen till själva passet med bla benpress,sumosquats i kabel,2 olika vadövningar m.m.
Avslutades med 4 rundor utfallsgång a 15m, bollkast mot vägg med squat, 4 rundor sprint med kompisen hängande efter som höll emot med gummiband.

Kommer jag att kunna gå i övermorgon? Nä. Behövde julmaten brännas bort? Ja. Stolt över mig själv? Jaa:up:

Det hände mig när jag var liten och hade haft gympa! Någon tog mina nya ytterskor och lämnade kvar sina gamla slitna (typ sex storlekar för stora också, så jag fattar inte hur man kan ta så fel och hur människan ens fick ner sina fötter i mina skor) och jag vägrade ta på mig de där fula hemska skorna. Fick åka hem i gympaskorna, som man inte fick ha utomhus, med det slutresultatet att mina föräldrar vackert fick köpa två par nya skor. :meh:

Man blir ju så less. Det var mina vandringsskor som jag använder nästan varje dag... :down: Får hoppas att de kommer till rätta.

Det tycks som ni har haft trevliga juldagar! Härligt!
Själv kom jag till Sverige, gick på kent :love: och enligt tradition rasade magen när jag reser från Afrika till Europa. Så det har varit några dagar återhämtning, kombinerat med Sverigeturné, men nu har jag landat och mår mer stabilt. All träning utom promenader och en ridlektion har uteblivit, men imorgon kan det bli en ridtur och på till nyår blir det kanske skidåkning, om vi hittar snö.

Mest njuter jag av att det är lite kallt och härligt.

Jag undrar om ni vet någon bra online som gör bra kostscheman till vettiga priser? Nu menar jag riktig mat, ej viktväktarna och dylikt, som är lämplig för träning.

Gött med nya skor!

Fan vad träligt. De har inte såna där blå plasttossor att dra på skorna på gymmet? Såna har de här, himla praktiskt att bara dra på i entren och traska upp till omklädningsrummet.

Idag ska jag äntligen träna igen! Bihålorna känns bra, är fortfarande snorig men jag tror det beror mer på irriterade, ännu icke läkta slemhinnor än att jag fortfarande skulle ha en infektion i kroppen. Blir ett lätt pass, tänkte köra lite pressövningar och lite mage. Känns snällare än att bomba på med de stora muskelgrupperna. :p Just nu laddar jag inför träningen genom att äta Marabou Polka (jag vet att det är tidigt, men när man skriver examensarbete och har fem dagar till inlämning är ALLT tillåtet!).

Benpass from hell idag. Ville dö efter uppvärmningen,men krigade mig igenom passet!
12 min gång på löpbandet med gummiband. 4km/h i max lutning. Långa långsamma kliv
13 min crosstrainer
50 sittande legextensions - hoppa direkt till sittande legcurls 50 st
Direkt tillbaka 40-40..osv ner till 10-10. Ibland gör vi upp tillbaka men räckte bra så idag. Done! Sen till själva passet med bla benpress,sumosquats i kabel,2 olika vadövningar m.m.
Avslutades med 4 rundor utfallsgång a 15m, bollkast mot vägg med squat, 4 rundor sprint med kompisen hängande efter som höll emot med gummiband.

Kommer jag att kunna gå i övermorgon? Nä. Behövde julmaten brännas bort? Ja. Stolt över mig själv? Jaa:up:

Hur lång tid tar ett sånt pass?

Kom upp i 39,7 graders feber igår. Jätteroligt! Har bara 38,2 idag :meh:

Ska försöka ta lite prover ifall det är något som behöver medicineras när jag åker på skiten för tredje gången på en månad. Eller om jag bara har otur....

Hoppas jag är såpass pigg i morgon så jag orkar med en lite ridtur.

Gött med nya skor!

Ja! :love:

Fan vad träligt. De har inte såna där blå plasttossor att dra på skorna på gymmet? Såna har de här, himla praktiskt att bara dra på i entren och traska upp till omklädningsrummet.

Verkligen. Jag vet inte om de har det, får kolla imorgon när jag ska dit. Jag tror ju nu inte att det var någon som tog skorna med flit men det är så jävla onödigt (ja, jag är fortfarande upprörd :p).

Ska försöka ta lite prover ifall det är något som behöver medicineras när jag åker på skiten för tredje gången på en månad. Eller om jag bara har otur....

Himla drygt att vara sjuk så ofta, krya på dig!

Jag har rejäl träningsvärk från igår, trappor är inte att leka med :laugh: Redan igår när jag skulle ta mig ned för en trappa efter passet var jag tvungen att hålla i mig i ledstången för att inte ramla...

Det blir hyfsat lugnt idag men ska se till att komma upp i 10 000 steg, gick en timme nyss så det får bli en kortare promenad till ikväll. Yoga vill jag göra också. Däremellan ska jag försöka få till lite plugg, usch :p Har lite småkrafs kvar på kursen som jag vill bli av med.

Är det tredje gången på en månad som du får så hög feber?

Tredje gången på en månad jag får feber och halsont med hosta. Men så hög feber som jag hade igår har jag inte haft de andra två omgångarna.

Jag hade ringt vårdcentralen om jag var du. Just det där med feber som kommer tillbaka flera gånger har jag för mig att man ska ha lite respekt för.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka