You and me both. Lägg därtill svampinfektion och mensvärk och livet är bara UNDERBART.![]()
![]()
![]()
Fy fan! Inte kul...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
You and me both. Lägg därtill svampinfektion och mensvärk och livet är bara UNDERBART.![]()
![]()
![]()
En till sjukling här, feber igår men inte sådär så jag kände mig otroligt sjuk. Var ganska aktiv med tömkörning av hästen och en del extra stallfix. Sen bakade jag bröd, pizza och mjuk pepparkaka.Sen kom jag inte ur soffan på hela kvällen. Kände mig dålig innan läggdags men är inte så dålig att jag inte kan jobba idag.
Känner mig dock ynklig, har inte kunnat träna på en vecka nu. Vill att det hellre bryter ut ordentligt än att vara såhär on-off med lite halvt sjuk, lite halvt frisk.
Mycket mumsigt! Min blev dock väldigt fluffig, tycker den ska vara mer kompakt.Åh mjuk pepparkakaHar aldrig provat att göra själv men det kanske är dags.
Mycket mumsigt! Min blev dock väldigt fluffig, tycker den ska vara mer kompakt.
Det är ju snart julså det är helt okej med julaktiga bakverk!
- Göra en avslappningsövning varje dag (yoga, meditation, skriva journal etc.)
Dagens stallaktivitet blev 40 minuters ridning i alla tre gångarterna. Blåser kräksmycket här, så det blev den rundan som är minst utsatt för vinden. Bra val, för där det var lä var det faktiskt riktigt varmt och skönt.
Jag har en fundering till er som brukar träna/göra någon form av aktivitet direkt på morgonen. Äter ni frukost innan? I och med att jag pluggar på distans nu, så ställer jag aldrig alarm, utan sover tills jag vaknar och äter frukost därefter, vilket är runt nio. Sällan senare än så. Har jättesvårt för att äta tidigt på morgonen, om jag exempelvis ska tävla, då får jag tvinga i mig vid sex-tiden, och det är som sagt svårt. Nu kommer vi ha fasta dagar i vinter där vi har in- och utsläpp (förra året hade man ett visst antal pass/månad, men man tog de pass som passade en bäst, och i och med att en i stallet gärna tar mornar och en annan jobbade skift och ville ha mornar när hon jobbat natt, blev det mest kvällar för min del, inte mig emot). Nu kommer jag behöva ta utsläpp, och det är inte försvarbart när jag har så långt att åka att köra den sträckan en gång till senare på dagen för att rida, utan jag måste nästan rida direkt på morgonen.
Jag är sjukligt morgontrött. Därför funderar jag på om jag "överlever" att åka till stallet direkt, rida och sen åka hem och äta frukost? För att på så sätt få sova lite längre. Räknar med att jag kommer vara hemma (efter att ha ridit en normal runda, mockat och släppt ut alla hästar) runt 10-tiden, alltså drygt en timme senare än jag brukar äta frukost. Någon skillnad på att exempelvis rida ett pass i paddocken, jämfört med att "bara" rida ut?
Ta med frukost till stallet och ät där när du blir hungrig. Jag har ofta med mat, typ frukt eller kokt ägg, och när jag har utsläpp på helgerna brukar jag äta lite hemma och sen en gång till efter en timma eller två i stallet.Dagens stallaktivitet blev 40 minuters ridning i alla tre gångarterna. Blåser kräksmycket här, så det blev den rundan som är minst utsatt för vinden. Bra val, för där det var lä var det faktiskt riktigt varmt och skönt.
Jag har en fundering till er som brukar träna/göra någon form av aktivitet direkt på morgonen. Äter ni frukost innan? I och med att jag pluggar på distans nu, så ställer jag aldrig alarm, utan sover tills jag vaknar och äter frukost därefter, vilket är runt nio. Sällan senare än så. Har jättesvårt för att äta tidigt på morgonen, om jag exempelvis ska tävla, då får jag tvinga i mig vid sex-tiden, och det är som sagt svårt. Nu kommer vi ha fasta dagar i vinter där vi har in- och utsläpp (förra året hade man ett visst antal pass/månad, men man tog de pass som passade en bäst, och i och med att en i stallet gärna tar mornar och en annan jobbade skift och ville ha mornar när hon jobbat natt, blev det mest kvällar för min del, inte mig emot). Nu kommer jag behöva ta utsläpp, och det är inte försvarbart när jag har så långt att åka att köra den sträckan en gång till senare på dagen för att rida, utan jag måste nästan rida direkt på morgonen.
Jag är sjukligt morgontrött. Därför funderar jag på om jag "överlever" att åka till stallet direkt, rida och sen åka hem och äta frukost? För att på så sätt få sova lite längre. Räknar med att jag kommer vara hemma (efter att ha ridit en normal runda, mockat och släppt ut alla hästar) runt 10-tiden, alltså drygt en timme senare än jag brukar äta frukost. Någon skillnad på att exempelvis rida ett pass i paddocken, jämfört med att "bara" rida ut?
Logiken i att man är småsjuk men ändå tränar lite från marken med hästen, Grejar hemma och tänker "det är ju kanelbullens dag i morgon"... Snart åker två plåtar in i ugnen. Så sjukt trött nu. Men bullar är gott.