Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag provade jag att jogga med ponnyn. En sak som jag aldrig trodde att jag skulle tycka var negativt är att det inte finns några direkt korta rundor runt stallet. Det är den som tar 40 minuter, men underlaget är ganska kasst där, och så är det minirundan precis vid stallet som tar 20, annars tar alla minst en timme. Jag kan sakna att ha en runda som man kan ta om man har bråttom, eller som idag, vill prova att jogga.

Det blev i alla fall den där 40-minuters rundan, men stora delar av den är på en brant stig som är snorhal, så det var inte mycket av sträckan som vi kunde springa på ändå. Hur ser ni på att springa på asfalt? För hästen alltså? För det är inte mycket av vägen som inte är antingen asfalt eller den där slipperstigen. Jag skulle egentligen inte ens kalla det här jogg, för vi gick 90% av tiden, men nu har jag i alla fall testat, och tänkte prova igen vid något annat tillfälle.
Hästar mår bra av varierat underlag. Har den aldrig gått på asfalt får man börja med skritt. Är den van vid skritt på asfalt kan man börja trava lite. Se upp med halka bara, speciellt slitna skor och sliten/blank asfalt. Oskodda hovar brukar ha bättre grepp på asfalt tycker jag.

Hästar mår bra av varierat underlag. Har den aldrig gått på asfalt får man börja med skritt. Är den van vid skritt på asfalt kan man börja trava lite. Se upp med halka bara, speciellt slitna skor och sliten/blank asfalt. Oskodda hovar brukar ha bättre grepp på asfalt tycker jag.

Tack för tipsen! Hon har inga skor, och är van vid att gå/ridas på asfalt, så då borde det inte vara några större problem.

Alltså blä jag verkar bli förkyld på riktigt den här gången. Har vaknat och nyst flera ggr i natt. Fick gå upp och snyta mig och ta nässpray till och med :wtf: Har ingen lust med det här.

Morgonpromenad i morse som vanligt i alla fall. Hade tänkt jobba hemma för att slippa snora på kontoret men jag valde att åka hit ändå. Går rätt bra än så länge men blir det värre jobbar jag hemma i em. Skönt att ha den möjligheten.

Ska på gympa med äldsta dottern ikväll. Tror nog inte jag gör så mycket mer än det. Longerar hästar bara. Ska jaga ut maken på långpromenad med hunden istället.

Och jag vet inte om jag är frisk eller sjuk?! Känner mig sjuk när jag nyser. Har ont i halsen nån gång nästan varje dag. Får ont i halsen om jag pratar mycket. Efter tömkörningen på 20 min igår däckade jag hemma på soffan kl 21, helt slut. Men ingen feber, inte snorig, inte så allmänpåverkad annars. Har inte tränat på snart två veckor och vet liksom inte vad det blir. Kan man inte bara vara sjuk och sen frisk, inte halvsjuk?

Och jag vet inte om jag är frisk eller sjuk?! Känner mig sjuk när jag nyser. Har ont i halsen nån gång nästan varje dag. Får ont i halsen om jag pratar mycket. Efter tömkörningen på 20 min igår däckade jag hemma på soffan kl 21, helt slut. Men ingen feber, inte snorig, inte så allmänpåverkad annars. Har inte tränat på snart två veckor och vet liksom inte vad det blir. Kan man inte bara vara sjuk och sen frisk, inte halvsjuk?

Det är jobbigt när man är sådär mittemellan. Bättre skiten bryter ut och sen är det bra!

Sådär har jag också känt mig flera gånger den senaste månaden. Försökte vila = ingen skillnad. Försökte träna lite försiktigt = ingen skillnad. I slutändan blev jag irriterad och bestämde mig för att vifta bort det som allergi (hade främst ont i halsen på morgonen), har tränat på som vanligt och inte känt mig sämre i alla fall. Men det är så himla svårt att veta! Kan du prova lite lätt träning hemma tro, och verkligen fokusera på att känna efter, se hur det går liksom?

Jag överlevde utsläppet. :D

Åt lite yoghurt hemma innan jag åkte, släppte ut hästarna, red en timme i alla tre gångarterna och mockade. Åt sen frukost hemma. Att göra så funkar absolut, får prova om det fortfarande funkar om jag rider lite mer ordentligt i paddocken. Men så här gick det i alla fall bra. :up:

Sådär har jag också känt mig flera gånger den senaste månaden. Försökte vila = ingen skillnad. Försökte träna lite försiktigt = ingen skillnad. I slutändan blev jag irriterad och bestämde mig för att vifta bort det som allergi (hade främst ont i halsen på morgonen), har tränat på som vanligt och inte känt mig sämre i alla fall. Men det är så himla svårt att veta! Kan du prova lite lätt träning hemma tro, och verkligen fokusera på att känna efter, se hur det går liksom?

Ja jag känner mest att jag inte orkar träna. Innan kunde jag orka både gymmet och en hästpromenad men nu orkar jag knappt promenaden. Trist!

Jag känner också att jag blir väldigt påverkad av te just nu. Dricker ju te varje dag och provade häromdagen ett nytt grönt te med bla matchapulver i. Jag blev helt snurrig, avtrubbad, extremt avslappnad. Som om jag hade tagit en whiskypinne eller tre. Drack en sån kopp idag igen och blev lagomt avslappnad och mysig. Nu tog jag en kopp vanligt grönt te och är helsnurrig igen. Det känns som om det är på grund av att jag är extremt avslappnad. Vad är det som händer?! Det är ganska skönt men effekten är så stark att det är lite obehagligt.

Jag känner också att jag blir väldigt påverkad av te just nu. Dricker ju te varje dag och provade häromdagen ett nytt grönt te med bla matchapulver i. Jag blev helt snurrig, avtrubbad, extremt avslappnad. Som om jag hade tagit en whiskypinne eller tre. Drack en sån kopp idag igen och blev lagomt avslappnad och mysig. Nu tog jag en kopp vanligt grönt te och är helsnurrig igen. Det känns som om det är på grund av att jag är extremt avslappnad. Vad är det som händer?! Det är ganska skönt men effekten är så stark att det är lite obehagligt.

Säker på att du bara haft i vatten? :p

Säker på att du bara haft i vatten? :p
Det undrar jag med för helt ärligt känns det som jag tagit någon drog. :p :o Inte hela tiden såklart om jag koncentrera mig men när jag slappnar av kommer det som en våg av extrem avslappning. :p Känner mig helt bortdomnad mentalt. Sjukt konstigt.

Gud vad det blåser! Tog mig ut på en powerwalk på fem kilometer nu, men det var lite i kallaste laget även om vi höll oss där det var mer lä större delen av tiden. Har saknat de där rundorna, så måste försöka få in det i vardagen igen.

Egentligen hade jag planerat vilodag för ponnyn imorgon, men nu kommer jag högst troligt behöva låta henne vila fredag. Hon dör ju inte av att vila två dagar i rad, men jag sitter med dagens I-landsproblem om jag ska göra någonting med henne imorgon trots allt, eller låta henne slappa istället. Känns som om vädret får avgöra lite, blåser det så här mycket imorgon också blir det nästan omöjligt att ta ut henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder