Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev tvungen att flytta gårdagens benträning tills idag. Passar dock perfekt. Älskar att träna på fredagskvällar. Komma hem från gymmet,kasta sig i soffan med lite mys framför Idol:) Dagens promenad blev också av. Hittade ungens vante i skogen så lyckan är total:angel:

Trevlig fredag på er:banana:

Fredag och i morgon åker vi till Malta! :banana: :love: Kunde ju inte passa bättre nu när gråa moln och kyla intagit landet. :D Packar med joggingskor och träningslinne och tänker mig åtminstone ett litet löppass utmed havet. Men annars bara njuta, stressa av, få en massa härlig sol och ha på mig min nya solhatt och superfräsiga solglasögon.

Hej tråden.

Jag har syndat. Jag har ätit rejält med sött i ett par månader nu och inte ens tränat. Jag har inte ens hängt i tråden. Snälla förlåt mig nu när jag ska försöka ta mig tillbaka till välmående med bra kost och motion!

hälsningar /sämst

Fredag och i morgon åker vi till Malta! :banana: :love: Kunde ju inte passa bättre nu när gråa moln och kyla intagit landet. :D Packar med joggingskor och träningslinne och tänker mig åtminstone ett litet löppass utmed havet. Men annars bara njuta, stressa av, få en massa härlig sol och ha på mig min nya solhatt och superfräsiga solglasögon.
Åh jag älskar Malta! Var där i juli och planerar redan att åka tillbaka nästa år :)

Hej tråden.

Jag har syndat. Jag har ätit rejält med sött i ett par månader nu och inte ens tränat. Jag har inte ens hängt i tråden. Snälla förlåt mig nu när jag ska försöka ta mig tillbaka till välmående med bra kost och motion!

hälsningar /sämst
Hej @Emtherlia.

Jag har också syndat. Och varit jätte, jättedålig på att hänga i tråden. Men jag kom tillbaka för typ en vecka sedan, jag tycks vara förlåten och det är sååå trevligt ska du veta! Vi kan vara ny-gamla tillsammans vettja :)

En sån här dag som är sååååå seeeeeg att man blir lite apatisk. Och då är det ändå fredag.

Vilket smittar av sig till att det känns väldigt likgiltigt till att gå ner på gymmet. MEN jag ska ju maxa böjen och imorgon är det ju chokladkalaset, bägge delar är bra incitament till att inte smita ifrån det. Sen ska jag ta mig en liten promenix hemåt i det fina vädret.

Hittade tillbaka till gymmet igår, efter en lugn vecka på träningsfronten och hektisk vecka på jobbet. Det brukar bli så i kombination liksom. Tänkte ta en sväng ikväll också, borde vara lugnt och skönt där då.

Jag har kört mycket styrka den senaste tiden, men tänkte försöka få in lite med konditionsträning. Men jag behöver inspiration! Problemet är att jag känner mig lite begränsad i vad jag kan göra. Jag kan/bör/får inte springa mer än lite lätt då och då, för då blir mina benhinnor arga. Tanken är att försöka trappa upp långsamt, men det är en en väldigt långsiktig plan. Träningscykeln på gymmet har jag inte fått att funka. Vad kan jag göra för att få lite flås?

Åh vad härligt! Hoppas ni får det riktigt bra :)

Idag var det min utsläppsmorgon. Jag önskar verkligen att jag hade varit en sån människa som trivs med att gå upp på morgonen, för jäklar vad mycket tid man får om man gör stallet på morgonen. Men jag är verkligen, verkligen en usel morgonmänniska, kommer nog aldrig bli bättre. :p

Hästen är inte heller bättre, sur som ättika var hon för att de andra fick gå ut och inte hon. Ska väl tillägga att hon hade natthö kvar, så någon större nöd gick det inte på henne. :angel: Det positiva med de här "påtvingade" utsläppen är att tävlingarna oftast är på morgonen, och vårt gemensamma morgonhumör brukar ställa till det lite, nu får vi träna på att prestera på morgonen. Det blev i alla fall ett dressyrpass i paddocken, ungefär 30 minuters aktiv dressyr. Gick en liten bit av sträckan hem där hon alltid är extremt löjlig, och det är inte läge att hon kastar sig runt som hon brukar där, så då väljer jag hellre att gå redan från början. Min nya frukostritual verkade funka även för att rida till paddocken, men det var nog precis på gränsen till att klara sig utan att äta innan.

Hej tråden.

hälsningar /sämst

Hej och välkommen tillbaka! Du är inte ett dugg sämst, du är jättebra! :) Spela roll vad som har hänt fram till nu, släng backspegeln och blicka framåt ;)

@Mineur Ja tack!:love:

Hur ser din plan ut för att komma in i det igen?
Tyyyp såhär:

De forsta stegen ar att strukturera upp frukost och lunch. Det har blivit lite for mycket brod och yoghurt pa senaste kanner jag, sarskilt nar jag precis lika garna kunde dricka en naringspackad smoothie som sambon anda gor till sig varje morgon. Pa lunchen blir det oftast att jag tar med mig en halvdan macka i all hast, men nu ska jag forsoka planera battre och ordna med t.ex. matiga sallader eller mer rejala smorgasar istallet. Mellanmal och middag ar jag redan ratt bra pa.

Jag har aven for avsikt att undvika onyttigheter(las: kakor, godis och chips) helt utom dygnet fredag kvall-lordag kvall, och sa ska jag forsoka bromsa den onda cirkeln av att hitta pa ursakterfor att inte trana. Jag ska aven se till att promenera till och fran jobbet varje dag, 6 km tur och retur, istallet for att fega ur och ta tunnelbanan.
;)

Har funkat bra den här veckan, och nu ikväll har det bara blivit en muffins istället för choklad, chips och annat som lätt slinker ner en fredagskväll :) Känner mig peppad att fortsätta!

Åh vad kul! Har du några sista minuten tips? :D
Hmmm... Vi bodde i Sliema och tyckte mycket om det, så ska ni inte bo där så rekommenderar jag ändå att åka över nån kväll och dag sådär! Sedan var största misstaget vi gjorde att åka på en båttur (Captain Morgan, Round Malta) som var 8 timmar lång - men där det visade sig att man spenderade 6 av timmarna på båten vilket inte var särskilt skoj då man inte kunde höra guiden och alla säten var obekväma... Så dubbelkolla alla turer innan ni bokar något - vi hade förväntat oss att få kliva av och utforska mycket mer! Blue Lagoon är dock oerhört värt att ses, så ni borde verkligen försöka ta er dit! Gozo hann vi dessvärre inte med (var där på bröllop så mycket tid gick åt det) men det ska vara något alldeles extra, en av många anledningar att vi vill tillbaka!

Hej tråden.

hälsningar /sämst

Alltså. Jag har varit exakt likadan. Något slags post-bröllop-syndrom? :p

Idag har mitt lilla Friskis en träningsdag som jag ska vara med på :) De kör pass från 8:30 men jag tänkte köra ett pass kl 11, sen troligen ett kl 15 också men jag är lite nja på att stanna på lunch och föreläsning helt själv bara för att få ett pass till när jag dessutom ska till stallet efteråt... Vi får se hur jag gör, jag planerar för att stanna men kan ju dra om det känns bättre. Typ så. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 637
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka