Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag på bröllop så ingen träning för mig idag. Igår red jag och då körde vi förvänd galopp = mycket jobb med benen! Imorgon troligen bakis:p men tänkte ta en promenad iaf!

Har inte hunnit skriva på ett par dagar då jag jagat älg i två dagar :) Jag och gubben har bytts av nu så idag och i morgon jagar han istället.

I onsdags blev det ett träningspass med hästen utöver morgonpromenaden. I torsdags jagade jag som sagt älg men fick pass som det inte var så lång promenad men hade tung ryggsäck på ryggen och bössa på axeln så det blir många extra kilon att bära på. Sen på torsdag em när jag kom hem var det middag hos svärföräldrarna så jag tog med hunden och promenerade dit :)
Igår hade jag längre att gå till passen så jag fick mera träning då :D
Idag är jag ensam med ungarna under dagen. Vi gick en liten promenad förutom när mamma och en av hennes hundar kom. Funderar på att ta ett pass med bommar med hästen ikväll. Det är jobbig träning för oss båda :D

Det blev "bara" ett pass för mig, 90 minuter mix av core, cirkelfys och power hour. Kommer ha ont i hela kroppen imorgon :p Kul att få träna lite ordentligt igen, men huvudet är verkligen inte med mig idag och jag känner mig som en påse skit ungefär. Så jag drog hem efter passet och siktar på att orka ta hand om hästen istället.

Det blåser typ storm här idag. Jag har bara skrittat ut 40 minuter med en stallkompis. Det är så sällan någon annan rider på samma tider som jag (har t.ex. inte hänt sen vi flyttade tillbaka från betet), så det var ju bra att det slumpade sig så precis just idag. Hade känts mycket mer risky att rida ut ensam. :p

Tar ett litet försiktigt kliv in i tråden här. Tycker det är så härligt hur alla peppar varandra. :)

Här pågår sedan några månader tillbaka projekt "ändra livsstil" ifråga om framför allt kost och träning (men även andra bitar). Det går väldigt mycket upp och ner (upp vad gäller träning och ner vad gäller kosten, så jag har i alla fall balans på det ;)). Jag tränar på gym för första gången i mitt liv och det är så kul!

Det här har varit en motionsmässigt ok vecka (hoppade ett planerat styrkepass). Jag har avverkat 2,5 mil blandat promenader och löpning, två styrkepass, en ridlektion och två timmars badminton (värst den här veckan; jag har inte spelat badminton på flera år och det talade min arm väldigt tydligt om för mig i flera dagar efteråt :p). Orkar och hinner jag springer jag 5 km i morgon bitti (och inviger mina nya dojor!).

Jag älskar att jag har kommit igång med träning (har bara joggat lite tidigare, och gått på ett och annat gruppträningspass typ) men det är tyvärr svårt att hitta en balans, tycker jag. Jag får lätt ångest när jag äter dåligt eller hoppar ett träningspass för att jag helt enkelt inte orkar (eller hellre vill göra något annat), samtidigt som jag ju typ aldrig mår så bra som efter ett lyckat träningspass. Det här är med livsstilsförändringar är helt klart en mental resa också, alltså ...

Hej och välkommen @aiquen :) Jag håller verkligen med angående svårigheten att hålla balansen! Det går upp och ner hela tiden, det är bara att försöka komma snabbt upp igen när man har trillat ner i nåt dekadent hål :p

Jag hade faktiskt en väldigt bra kväll i stallet :) Kände mig lite lätt dränerad psykiskt när jag kom dit men bestämde mig för att ta det riktigt lugnt. Ryktade hästen noga och länge. Ridningen gick faktiskt riktigt bra! Fick en liten aha-upplevelse - på promenaden till stallet lyssnade jag på en podd där de pratade om att man kan sänka prestationskraven genom att inte ha några förväntningar. Och det är nog något jag borde försöka med oftare för nu red jag med inställningen att jag ska bara sitta upp på hästen och känna hur det känns idag. Och det gick som sagt riktigt bra. Nu blir svårigheten att inte ha några förväntningar på att det ska gå lika bra nästa gång ;)

Promenerade som sagt dit och hem så det blev totalt 1,5 h promenad. Tog en längre väg hem eftersom jag inte gillar att gå på grusvägen genom skogen när det är mörkt.

Blev inget ridpass ikväll. Vi var inte klara med läggning av barn förrän 20.30 så det kändes för sent. Vill slappa i soffan men min man också :D Tar det där ridpass i morgon. Tänkte även ta en promenad och eventuellt styrketräna.

Någon här som kan komma med tips inför spinning? Jag har blivit medlurad på ett pass imorgon bitti, och det enda jag minns är från de två gånger jag varit på spinning är att jag lovade mig själv att aldrig göra om det igen :p

Någon här som kan komma med tips inför spinning? Jag har blivit medlurad på ett pass imorgon bitti, och det enda jag minns är från de två gånger jag varit på spinning är att jag lovade mig själv att aldrig göra om det igen :p

Ta med vatten, samt en liten handduk för att torka bort svetten :p

Börja lite lugnare än vad du egentligen skulle vilja, det kommer bli jobbigt mot slutet ändå. Men! Fega inte för mycket med motståndet när ni jobbar i stående positioner under snabba låtar, det är svårt att trampa fort om man har för lätt motstånd.

För egen del är jag bara sur. Blir fan inte frisk! Idag är det tryck i hela huvudet, rejäl snorfest, lätt frossa och total orkeslöshet som gäller. De senaste två-tre veckorna har både träning och plugg lidit rejält och jag börjar känna mig lite lätt stressad.

Vill bli frisk nu!!

Jag, ungarna och hunden har varit ute hela förmiddagen idag :) Vi tog oss en promenad och så har vi lekt, fyllt vatten åt hästarna och lagt ett spår åt hunden som fick ligga i 80 min. Har nyss gått det med henne. Har gått 8800 steg redan idag :)

Jag och kompisen från betet red ut tillsammans i nästan två timmar. Mest skritt för att hon var dyngförkyld, men lite trav och galopp också.

Alltså @Emtherlia s återkomst till tråden var så episk att jag också vågar mig in igen. :D

Hej tråden! Jag har syndat i princip hela året. Gång på gång har jag försökt att komma igång igen med träningen. Gång på gång har det runnit ut i sanden eller så har jag blivit sjuk. Jag hann haka på sambons träning två gånger innan tröttman pga nytt jobb och sedan föekylningen tog tag i mig. Nu har jag varit dålig i över en vecka och börjar känna mig hyfsad i dag.

Till saken hör att sambon och jag anmält oss till Ultravasan45 nästa år! :nailbiting: Han kom upp i milen för några veckor sedan (är just nu också nere för räkning pga sjukdom) medan jag körde ett 2,5 km långt pass. Jag ligger mao lite efter. ;)

Jag hoppas att förkylningen ger sig nu; har mest bara lite hosta och snorighet kvar. Dock är jag istället snurrig i knoppen och har en lite konstig mage. Funderar på om det senare kan hänga ihop med två antibiotikakurer på kort tid mot uvi, och det förra att jag är dåligt vätskad. Prio från och med i morgon får väl bli att dricka ordentligt och se om det hjälper.

Börja lite lugnare än vad du egentligen skulle vilja, det kommer bli jobbigt mot slutet ändå. Men! Fega inte för mycket med motståndet när ni jobbar i stående positioner under snabba låtar, det är svårt att trampa fort om man har för lätt motstånd.
Ah, det där sistnämnda misstaget gjorde jag definitivt! Var iväg rätt tidigt i morse så jag hann tyvärr inte läsa ditt tips innan det var dags. Men jag upplevde definitivt att jag hade problem när det var dags för sprints, och de hade inte med att jag var trött att göra utan mer att det blev så ryckigt och svårt att hitta flyt. Får prova med högre motstånd nästa gång!

Hoppas att du kryar på dig snart förresten!

Jag slår väl till med veckans plan jag! Min sambo och tillika träningskompis/peppare/inspiratör är bortrest hela veckan så jag är beredd på att det kommer att kännas lite tuffare att hålla i rutinerna, men jag tänkte i alla fall försöka!

Måndag: Vila
Tisdag: Vila - middag ute med jobbet på kvällen
Onsdag: Ladies Lifting-pass, tror att hon sa att det skulle vara lite mer fokus på kondition denna veckan.
Torsdag: Powerwalk/jogging i parken.
Fredag: Överkroppspass på gymmet före jobbet.
Lördag: Vila.
Söndag: Spinning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 637
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka