Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick en promenad med ungen på ryggen och hästen. Blev 1h skogstur. Dock tyckte mina axlar inte att det var lika skönt:cautious: sen då vi kom hem upptäckte jag att ungen hade tappat (slängt?)av sig ena handsken. Splitterny vinterhandske från Reima,kunde ju varit nån gammal stickad vante helst:angel:

Gick tillbaka nu ikväll för att söka men såg inte mycket då jag glömde telefon hemma och det börjat skymma. Botade lite av mörkrädslan iaf att springa ensam i skogen,sjöng julsånger så inga älgar skulle överraska mig:o

Gick en promenad med ungen på ryggen och hästen. Blev 1h skogstur. Dock tyckte mina axlar inte att det var lika skönt:cautious: sen då vi kom hem upptäckte jag att ungen hade tappat (slängt?)av sig ena handsken. Splitterny vinterhandske från Reima,kunde ju varit nån gammal stickad vante helst:angel:

Gick tillbaka nu ikväll för att söka men såg inte mycket då jag glömde telefon hemma och det börjat skymma. Botade lite av mörkrädslan iaf att springa ensam i skogen,sjöng julsånger så inga älgar skulle överraska mig:o

Älskar att du sjöng just julsånger med :D

Min yogainstruktör är tillbaka tillfälligt, så idag blev det ett yogapass på takterrassen. Som jag har saknat det! Jag har visserligen försökt hålla igång med Adriene under sommaren, men det blir inte riktigt samma sak. Hoppas kunna gå på ett par pass nästa vecka också.

Sen blev det massa glass när jag kom hem.

Jag ska vara glad om jag kommer upp ur sängen imorgon, det har min kropp redan talat om för mig! Passet var grymt bra i alla fall - vi var 4 tjejer i samma ålder och körde totalt 12 olika övningar. Fick beröm för mina marklyft och squats och konstruktiv kritik för min axelpress och bänkpress, så det kändes bra! Nu myser jag med en kopp choklad framför brasan innan det blir sängdags :)

Bilder från helgen, Irland i mitt hjärta alltså :love: man får stå ut med regn 364 dagar om året, det är fan värt!
Lite mer beach-relaterat så köpte jag hem alla fem nya B&J smaker idag, såatte :angel:
IMG_6667.jpg

IMG_6535.jpg

IMG_6483.jpg

(ser ni skylten? :D)
IMG_6443.jpg

Wow!

Då vart man nedsjunken i soffan med te och macka (hembakt bröd t om!) :up:

Testade på Barre Move tillsammans med @Sleepan och jag vet inte om jag tyckte det kändes så träningsaktigt, men det var rätt skönt att då att sträcka hit och dit. Fast den lilla, lilla magbiten vi gjorde... shit! Jag har uppenbarligen slarvat rejält med min magträning på sistone för det var JOBBIGT! :rofl:

I övrigt är det en "maxar-vecka" på gymmet och det känns rätt bra det med. Och till helgen blir det chokladkalaset! Jepp, här jobbas det på både utsida och insida :D

Håller med om att det inte var den mest fantastiska träningen jag varit på, men säkert nyttigt! :p

Kanske ses på chokladmässan då! :) jag ska nog dit på lördag :)

Hur mysigt lät inte det där!?
Härligt att träningen kändes bra också.
Mm, det är inte så dumt faktiskt! Fast nu går ögonen i kors minsann, så den där sängen känns mer lockande än brasan... Som jag för övrigt inte har full koll på hur jag bäst ska släcka... Blir intressant det här! :D

Jisses, Core-passet igår var tufft. Riktigt tufft. Snacka om bevis på hur dålig kroppen är efter de senaste graviditeterna trots att jag tränat regelbundet länge nu. Vaknade upp med halsont så där hamnar en hel del på is, men det får bli fokus på balansplattan och balansövningar medan förkylningen är på gång. Läste på internet att promenader och lågt tempo är okej, så tar jag åter en titt på grunden i träningen :p

Hörrni vad kul att vi är så många som håller igång tråden nu! :)

@Bexzor Trist med halsont, hoppas det går över snart! Promenader är ok i lugnt tempo, viktigast att inte få upp pulsen.

------

Gårdagen blev som planerat med hemmayoga och 5 km promenad. Idag ska jag iväg på ett lunchpass yoga tänkte jag :) Fortfarande träningsvärk efter tisdagen men det lär vara lite färre chaturangas idag :p

Din ponny kan få lite av min pålles energi, han har så det räcker till tre just nu!

Tänk om man hade kunnat ge bort/ta emot så? Min förra var mer som din, det rann liksom över x antal gånger/dag, trots den mogna åldern av 26... :o
Den här är absolut inte lat i paddocken, men jag är så van vid att bromsa i varje sekund att det känns ovant. Men hon är mycket mer framåt i höst än hon varit innan, säkert en kombination av rätt verktyg på träningen, lite kraftfoder och att hon ridits mycket mer regelbundet i sommar i och med att hon är mycket äldre nu. :up:

Det var faktiskt lättare än väntat att kliva upp ur sängen i morse. Jag hade dock redan träningsvärk i ben och rumpa, så kanske har jag bara blivit van vid att det gör lite ont mest hela tiden den här veckan :p

Idag blir det i alla fall en skön vilodag och jag ser mycket fram emot att komma hem ikväll och inte ha något direkt att göra. Tänkte köra en maskin tvätt och sortera lite pappersarbete bara, men det är väl typ det. Hade tänkt mig en löptur idag egentligen, men jag tror att benen får vila istället då de fått stå ut med rätt mycket de senaste dagarna.

För övrigt så känns det inte alls särskilt svårt att hålla mig till den hälsosammare livsstil jag satsar på. Har inte alls känt mig störd av något sug, och gårdagens kopp choklad var enbart för att jag kände att jag hade förtjänat den och kunde dricka den med gott samvete. Håll tummarna för att det fortsätter kännas såhär enkelt!

Tänk om man hade kunnat ge bort/ta emot så? Min förra var mer som din, det rann liksom över x antal gånger/dag, trots den mogna åldern av 26... :o
Den här är absolut inte lat i paddocken, men jag är så van vid att bromsa i varje sekund att det känns ovant. Men hon är mycket mer framåt i höst än hon varit innan, säkert en kombination av rätt verktyg på träningen, lite kraftfoder och att hon ridits mycket mer regelbundet i sommar i och med att hon är mycket äldre nu. :up:

Min blir piggare och piggare hela tiden tycker jag. Skrittade omkring innan träningen i tisdags, hästen började trava hela tiden. Men han vill jobba och tycker det är roligt så!

Har varit på lunchyoga, hade lite problem att belasta händerna pga träningsvärk :p så sidoplanka var rätt kört, fick sätta ner ena knät på mattan och även då var det tungt. I övrigt gick det bra!

Jag skulle ju ha gått på workshop på söndag egentligen, fokus bakåtböjningar, men idag fick jag veta att den är inställd pga för få anmälningar :( Tråkigt! Jag har ju redan betalt men flyttade över anmälan till en workshop i handstående i början av december istället! :D

Sju kilometer på cykeln nu ikväll. Starkt ogilla att det börjar bli så pass mörkt om kvällarna nu. Hästen har planerad vilodag idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23